söndag 7 december 2008

Andra advent!

Tiden går fort! Jag gör just nu inte annat än jobbar och det man måste när man har ett gäng hundar (går ut och går, trimmar, klipper klor, matar, klappar och kelar mm)...

OCH så tar jag små trevliga turer till Halmstad! Jag och Kola har varit nere och träffat vackre och trevlige Max två gånger nu. Lyckade besök får man väl säga! I morgon skall vi åka ner en sista gång och hoppas att kärleken fortfarande består! ;)
Det är också väldigt trevligt att träffa Lena och Gerry, som äger Max. Att para sin tik kan vara ett ypperligt tillfälle att lära känna andra uppfödare närmare. Själva akten tar ju ofta en stund och så man hinner alltid snacka om både ditt och datt. Häromdagen satt jag och Lena på golvet med hundarna och fikade under tiden och igår var det jag och Gerry som höll hundarna sällskap. Båda är fantastiskt trevliga och enkla - roligt att lära känna dem lite mer!
Max och Kola vet båda precis vad de vill och bryr sig inte ens om att flirta lite först! Igår var de dessutom extra söta för under "hänget" så lade de sig ner. Varför stå och bli trött när man kan ligga!

Det finns foton på Max och Kola på hemsidan => Planerade kullar.
Och här är ett bonuskort på Max när han var strax under året, tror jag.

Max och Kola är väldigt lika både i utseende och temperament så det kan nog inte bli annat än bra!
Hoppas att ni alla har det skönt och inte stressar för mycket så här inför jul!
Vi skall i alla fall ta det lugnt här - förhoppningsvis snusa på valpar och klappa dräktig Kola-mage!

Inga kommentarer: