söndag 14 augusti 2011

Playdate hos Gordon!

Igår var jag och hundarna ute och hälsade på hos Gordon och hans familj!
De bor långt ute på Hisingen och jag fick köra en massa kringelkrokar innan jag kom dit - det är skönt att ha GPS!

Gordon och Riff lekte hela tiden förstås! Först tyckte Gordon att Riff var lite för tyken och stökig - och det var han också - men sedan lekte de mycket jämspelt.
Under tiden hundarna stökade omkring och roade sig själva satt vi och fikade. Jag hade verkligen en jättetrevlig stund med Anneli, Håkan och Sarah!


Gordon till vänster och Riff till höger.


Lillmatte Sarah har väldigt bra koll på Gordon och hon är en jättemysig tjej! Man ser hur bra de trivs ihop!


Brorsorna pussas lite innan det är dags att gå ner och leka en stund till.
Gordon var den som var mest uthållig - han kunde nog lekt i flera timmar till!

Trädgården var perfekt för valparna och Håkan hade precis satt upp ett staket som höll dem där de skulle vara. Kola och Rollo upptäckte dock att muren som inhägnade ena sidan av trädgården inte var särskilt hög. När Sarah gick ner för att titta till hundarna så var Kola och Rollo borta! Hon var så söt när hon sade "Jag kan inte hitta dem!" för den nedre trädgården var verkligen inte jättestor så det var knappast så att de kunde gömma sig.
Efter lite visslingar och rop så kom dock båda glatt tillbaka. Det är väldigt typiskt cairn att inte springa bort utan bara ta sig en sväng i närområdet! Tur var det i alla fall att de inte sprang ner på stora vägen som var ganska trafikerad.
Det blev koppel uppe på terassen för rymlingarna resten av tiden!


Här är en bonusbild på Gordon och en av Annelies föräldrars borderterrier.


Och här kommer några bilder på Riff från hans första promenad upp till sjön några dagar tidigare:





De är tagna med mobilen och inte av bästa kvalité men lite söta ändå!

3 kommentarer:

Anna sa...

Kul att se :) Kan tänka mig att bröderna tyckte det var skoj att få busa lite.

Marianne sa...

Det tyckte de verkligen! Jag hoppas att vi kan ordna en liten syskonträff nu när hösten kommer så alla valparna får träffa varandra och förstås vi hussar och mattar också!
//Marianne

Julia sa...

Så fina dom är! Skulle vara riktigt roligt om vi kunde ses allihop :)