fredag 16 november 2007

Trimma, trimma...

Ja, lite sen är jag med den helgrapport jag tänkte göra - efter förra helgen! Jag skrev minsann ett inlägg men sedan försvann det och trött som jag har varit efter jobbiga arbetsveckor så orkade jag bara inte skriva om det igen. Förrän idag.

Lilla Happy och matte + 30 var nämligen här på besök i helgen. Det var trimning som stod på programmet. Och trimma gjorde vi! Happy tyckte att en hel del var okej men ibland tyckte hon att vi var ganska dumma - ben och fötter var inte hennes favorit precis!
Men hon var väldigt, väldigt snäll! OCH hon var väldigt duktig med att stå på bordet - det märks att hon fått träna en hel del på det.
Jag och matte hade en riktigt trevlig stund med prat om både det ena och det andra. Det är otroligt vad mycket man hinner på några timmar!

Så här söt blev Happy (hon var iofs söt redan innan)!





Den här helgen är det ganska trimfritt vilket är skönt för min rygg. Fast jag kommer nog att plocka lite på Kola förstås - måste hålla hennes päls så att den är fin till My Dog!
Så är det inplanerat en sväng till Christina och Sally. Sist jag var där så hade hon en leråker runt huset och nu är jag spänd på att se hur trädgårdsplaneringen går framåt! Förutom att det är trevligt att träffas förstås!

Ha det gott och akta så att vovvarna inte äter svamp!
Marianne

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Ååå är det så de "ska" se ut... den här matten är en riktig slarver när det gäller trimningen, Morrten ser ut som ett troll!
*skäms*
Å andra sidan är han världens goaste troll :-)

Anonym sa...

Gokväll!
Så fin hon blev lilla Happy! Hugos päls växer fort igen, men Marianne vi skall ta det lugnt jag lovar, men det kliar lite i fingrarna ibland på att försöka. Skall inte göra det, jag lovar *s*. Det vore nog en katastrof tror jag. Imorgon skall Hugo tillbringa dagen hos dotter Gunilla och jag hoppas han uppför sig riktigt bra, men jag kan inte garantera det busig som han är *s*.
Puss från Hugo och kram från matte Berit och husse Lennart