lördag 29 december 2007

Nu rusar tiden fram!

.... och snart är det NYÅR!

Jag vill passa på att önska alla ett gott slut på 2007 och att 2008 blir ett riktigt gott år för er alla!

En liten varning!
Förbrukade raketer och smällare innehåller rester av krut (eller vad det är) och i krutet finns det väldigt giftiga ämnen!
Hundarna (i alla fall mina) tycker att smällare är jättegoda att tugga på men det är inte bra för dem. Tydligen är det inte helt ovanligt att hundar dör för att de blivit förgiftade sedan de ätit smällare eller raketer.
Så nuförtiden får mina inte käka det till deras stora förtret. ;)

En annan sak jag kom att tänka på häromdagen var att jag kanske skulle varna er för att ha hundarna lösa nu när det smäller lite överallt. Naturligtvis är en orsak att hunden kan bli rädd och springa bort men ett annat skäl är att cairn kan tycka att det är väldigt spännande med raketer och smällare. De kan tänkas vilja springa efter och ta dem! Inte helt lyckat som ni kanske förstår.
Ingen av mina eller Lisbeths hundar är skotträdda. Flera av dem blir dock ganska upphetsade och upptända när det smäller! De vill gärna springa och skälla i fönstret men det är mer för att varna oss för konstigheterna, tror jag, än att de är rädda. Ute kan de bli alldeles till sig och upphetsade. Typiskt terrier är väl också att de gärna vill jaga efter det de tycker är konstigt i stället för som andra hundraser som kanske blir rädda och vill fly.
Såklart finns det skotträdda cairns också men man behöver inte förutsätta att ens egen skall bli det - det kan som sagt lika gärna bli tvärtom!

En liten bild på en flyende Kola (Ginny är efter henne) för att påminna er om att om bara några månader kommer solen och värmen tillbaka!



NÄSTA helg är det My Dog på Svenska Mässan!
På fredag skall vi ställa ut några valpar och några av de vuxna och på lördag skall vi ställa ut några av de vuxna igen.
Fredag är vi i ring 18 och valparna skall in i ringen redan kl 10.00. Sedan är det ett antal vuxna cairnterriers så vi kommer säkerligen att vara där i flera timmar
På lördag är vi i ring 11 och utställningen börjar kl 9.00 även om våra tikar nog inte skall in förrän framåt kl 11 eller så.

Kom gärna och kika! Lisbeth är också med vilket är tur för då får ni någon att tala med! Jag blir alltid väldigt stressad och nervös när jag skall ställa ut. Är inte trevlig förrän efteråt! Det är ju också några valpköpare där - i alla fall Happy och Hugos familjer - eftersom de skall ställas ut i valpklassen.
Det brukar vara otroligt mycket hundar och människor - jätteroligt att gå och kika. Och det brukar finnas hundtillbehör till bra priser (om man klarar trängseln runt försäljningsstånden). Man får ej ta med hundar som ej skall ställas ut (lika bra det)!
Om ni är medlemmar i SKK så ta med medlemskort så går ni in till ett lägre pris.

Här kan ni hitta massa information: www.mydog.se

Ha det gott!

Inga kommentarer: