söndag 3 februari 2008

Upp som en sol - ner som en pannkaka

Usch så blåsigt och regnigt det har varit! Man vill knappt gå utanför dörren. Joo, hundarna vill! De vill ut i skogen och springa i lervällingen. Fast de är inte lika intresserade av att gå in i duschen när man kommit hem förstås.
Det skulle väl vara Kola då... för någon vecka sedan så vart vi ut och sedan visade det sig att egentligen bara Dippen var så där duschlerig. De andra räckte att torka. Så David - den snälla sonen - tog in Dippen i duschen. Kola stod jämte hela tiden och tittade på... och gnällde och vankade. Så jag sade till David; "Åhhhh, du måååste duscha Kola också! Hon vill ju så gääärna!" Bara för att reta honom. Så sade jag att jag skämtade förstås. Men efter några minuter hör jag David inifrån badrummet; "Du vill verkligen duscha du också Kola! Jaja då!" Och så fick Kola också en varm och skön dusch! Han är snäll, David!

I veckan fick vi plötsligt fint besök! Det var Sally som helt oplanerat dök upp och bodde några dagar hos oss. Matte Christina skulle iväg på en kurs och så blev hundvakten plötsligt sjuk.
Sally är väldigt käck och trevlig och enkel att ha. Hon är lik Ditte både till utseende och sätt förutom att hon blir väldigt intensiv när det gäller mat, tuggben och leksaker. Då får man akta sig lite!
I torsdags åkte Sallan hem igen och det kändes lite tomt efter henne!

Nej, nu får jag ta tag i det jag skjutit upp alldeles för länge - trimma Kola. Ibland är det mysigt att stå och trimma men ibland har man inte alls lust - och så är det just nu! Men måste man så måste man....

Håll humöret uppe - det mååååste komma en vår så småningom!

1 kommentar:

Christina sa...

Ja, ni var verkligen räddarna i nöden, du och Lisbeth, och Sally och jag skickar många varma tankar, kramar och mycket svansvift!
Christina