söndag 27 januari 2008

Vårkänsla!

Detta måste ropas ut; VÅRKÄNSLA!!
Jag vet att det är för tidigt för våren att komma redan i januari men det är ändå inte dumt såna här dagar när man känner hoppet om varmare dagar och spirande grönska. För mig som är lite vinterdeppig är dessa dagar guld värda!

Idag hade vi dessutom väldigt trevligt besök - Lasse och Maj och Ludde var här på fika och pälskonsultation. Inte trimning då alltså utan konsultation - de är nämnligen sugna på att trimma själva och det tycker vi är jätteroligt! Ja, ja... visst är det väl så att det äär skönt för mig med mattar och hussar som trimmar själva... men mest av allt tycker jag att det är roligt att matte och husse VILL göra det. Så kan man få pälsen just som man själv vill ha den och hunden behöver inte stå på trimbordet i massa timmar i sträck. Oftast delar man ju upp trimningen i mindre delar vilket är skönt för alla parter.

Ludde var verkligen jättesöt! Och väldigt trevlig och charmig! Minst lika go som sina syskon fast kanske något mer väluppfostrad och lydig. Ta inte åt er nu ni andra - jag menade mest Citrus förstås! ;)
Han for i alla fall omkring som en liten hottentott här i mitt vardagsrum och lekte med Kola. Så var Lisbeth här med Fred och Ludde höll hela tiden koll på honom och såg ut som om Fred var hans stora idol. Vi hade oroat oss lite för att Fred skulle vara dum mot Ludde men det fanns inte tillstymmelse till det. Han var jättesnäll och Ludde fjäskade alldeles lagom för honom. Skulle ju vara roligt om det höll i sig!
Lasse fick speciell omvårdnad av Dippen som lade tassarna runt halsen på honom och tvättade båda hans öron länge och väl. Väldigt länge! Det är roligt att se hur hundarna dras till både Lasse och Maj - de har någon extra touch de två.

Efter några timmars trevlig fika och samvaro gav sig både Lasse & Maj och Lisbeth hemåt och jag gick till fotbollsplanen och kastade boll med hundarna och avslutade det hela med en härlig promenad i VÅRsolen!

Hoppas att ni alla har haft en lika skön helg som jag!

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Jaaa söndagen var ju helt ljuvlig! Vi var ute allihop, både två- och fyrbentingar, och grillade korv på tomten! Underbart!

Idag var lille Morrten billig, extrapris! Röd lapp på nosen, endast 2.50:- *arg* Han smet!!!!! från trädgården! Och kom inte när jag ropade! Hann bli livrädd, en massa "tänk om" rumlade runt i skallen. Jag ropade mig hes... till slut kom han glad i hågen! Lerig! Hundskrälle! I morgon blir det kontaktövningar!! :-)

Anonym sa...

Jaaa... man kan väl säga att jag också märker en viss bus- och trotsperiod här med Kola! Smita utför trappen, gå upp på bordet och sno saker, slita ur stoppningen ur täcket i hundsängen, vara tyken mot Ginny och Dippen... Vi har väl några månader framför oss nu där tålamod är bra att ha i bakfickan! ;)
Kram//Marianne