söndag 18 maj 2008

Trevligt besök!

Det har varit en skön vecka med många skogspromenader med hundarna i den ljuvliga vårskogen. Det behövdes en liten återhämtning efter de sista veckornas stress.
Tjejerna håller väl kanske inte riktigt med mig om att vi skall ta det lugnt utan de är lite våryra var och en på sitt sätt när vi går ut - Dippen förlorar sig i varje tuva, Ginny har kommit in i en äta-vad-som-helst period och Kola springer som vanligt hit och dit. Nu på våren är det ju dessutom många fåglar nere på marken i skogen (hämtar byggmaterial till sina bon?) och Kola tycker att det är jätteroligt att jaga dem!
Så det blir ganska mycket koppelpromenader nu. Olydnad = koppel... fast hundarna förstår förstås inte sambandet.

I helgen var Solo och matte Mia här. Lika trevligt som vanligt!
Mia ville ha lite trimcoaching men jag måste säga att det egentligen inte behövs - hon är verkligen jätteduktig! Jag försöker inspirera henne att sköta trimningen av mina hundars huvuden för hon är så bra på det - men det verkar inte som om hon tar mig på allvar!
Solo var väldigt fint grundtrimmad och vi plockade bara ur lite grann så att hon fortsätter att ha en fin rullande päls .

Så fick jag hjälp av Mia och David att ta kort på Kola när hon nu är i så bra päls och ännu inte hunnit bli tjock. De kommer snart in på hemsidan på Kolas sida. Tack för hjälpen!

Och så fick jag till ett kort på Solo och Mia också:

Hon är så himla söt - lilla bus-Solo!

Inga kommentarer: