onsdag 4 juni 2008

Grattis på ettårsdagen 5 juni önskasHipperdipps C-kull!

Minns ni?? så här såg C-kullens valpar ut ungefär fyra, fem veckor efter födseln 070605.


Så här trötta var de små sötisarna efter att ha busat en stund - gott med egen kuppe!
Ah lite trångt blev det tyckte någon av hanvalparna - jag sträcker ut mig här istället!
Att tugga sko är gott - särskilt när man kan ligga i den och käka, tycker någon av tjejvalparna!


Många grattis till

Bianca, Citrus, Happy, Hugo och Ludde!


Tänk att det redan gått ett år sedan de små godingarna föddes!


Här är alla fem valparna när de är ca 5 månader. Luddes matte håller koll!
Vår lilla ängelsötnos Happy!
Tuffa tag bland syskonen - kan man se vem som är vem? Troligen Hugo och Happy!
Happy i gnagtagen liggandes i lillmattes låda, ungefär 5 månader.



Ja må de leva ja må de leva många lyckliga år!!


Grattis till ettåringarna och deras familjer som haft lyckan att få just dessa godingar!


Från Happy med familj

********* ********* ********* *********
En av kennelkärringarna lägger till:
Den vilda matte+30 hann först med gratulationerna!!! *skrattar*
Jag får bara instämma.... GRATTIS HAPPY, HUGO, LUDDE, BIANCA OCH CITRUS!!!

De små vildingarna har blivit STORA vildingar!
För ett år sedan ringde Lisbeth till mig mitt i natten och sade med något spänd röst; "Nu får du skynda dig hit för jag tror att det är på gång!"
När jag kom dit och gick in i huset hörde jag från övervåningen en ännu mer spänd röst; "Skynda dig nu - en har redan kommit!"
Och de här fem valparna har väl sedan varit precis likadana som de var när de föddes; små, käcka och snabba! Vi är jätteglada över att alla valparna blev så otroligt trevliga med ett glatt och käckt temperament! Och minst lika glada är vi över ER - våra jättehärliga valpköpare! Ni har då tagit hand om våra guldklimpar på absolut bästa sätt! Tack för det!
'
Hoppas att ni alla får en riktigt härlig ettårsdag med era hundar!
kramar från Marianne och tjocka släkten
''
PS! Ni glömmer väl inte Ettårssprutan! Inom de närmsta veckorna skall "valparna" omvaccineras med en "full" vaccination. Sedan räcker det att vaccinera hunden vart annat år förutom då kennelhostevaccinet som måste göras varje år om man vill ha fullgott skydd.
DS

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej kära kennelkärring!

Ja vad trodde du...man måste vara på hugget i detta sällskapet!
Ha det riktigt gott idag alla valpägare till C-kullen och såklart alla ni andra också!
Kram från den vilda Matte 30+
(jag byter nog till den Vilda istället!!!) HURRA FÖR C-KULLEN IDAG!!!

Anonym sa...

Wow, wow säger Hugo och grattar alla sina syskon!

Tänk att dom är 1 år nu dom små rackarna*s*. Jag har det så bra här hos matte och husse, ibland är dom faktiskt lite tramsiga, men ok det får man ta. Jag har massor med fina skuggiga platser i trädgården och så doppar matte tassarna i Williams pool ibland när hon tror att jag är för varm, trams tycker jag, jag gillar inte alls vatten och William har lurat mig flera gånger med spridaren som är på i potatislandet, men nu har jag fattat så jag går inte på det längre.

Jag fick en liten bit tårta igår när William var här, väldigt liten bit tyckte jag nog.Presenter fick jag också och William hjälpte mig att öppna dom.

Grattis till alla mina syskon och jag hoppas att vi ses snart, vore roligt med lite bus och spring.

Matte och husse hälsar också och grattar C-kullen!

Bettan sa...

Hahaha, "något spänd röst" och "Skynda dig" - jojo... Nåja, det är jhu snällt att du censurerar mig, syrran... ;D
I vilket fall som helst, här kommer ett jättegrattis till alla tonåringarna och deras familjer. Kan inte nog understryka hur glada vi är att "våra" valpar har fått det så bra!
Stora kramar till er alla
Lisbeth m familj