onsdag 4 juli 2007

Idag kom...

... det långväga gäster: Linus, Marie och Bengt kom från Skåne för att hälsa på och titta på valparna. Det är till dem en av tikarna ska flytta. Robin, deras äldste son, stannade hemma och tog hand om Molle, en cairnpojk på snart två år. Återigen fick Marianne och jag några mycket trevliga timmar!

Så nu har vi träffat alla de blivande valpägarna - det har varit mycket spännande och roligt.

Det var också himla kul att Carro kom på besök, hon är matte till Dittes bror Nino- Nino är pappa Fred upp idagen förutom det att han fått mamma Dippens vetefärgade ragg och eftertänksamma sätt. Carro är en härlig tjej, som förutom Nino har briarden Ciwi, 16 månader, och lilla Wira, en 4-månaders dobermannpinscher. Huga, Carro, nu blir det inga mer jyckar!!! (Jag kollade faktiskt kamerafodralet när hon åkte, så ingen lite valp råkat åka med...) ;-D

En stor händelse till har ägt rum idag: efter att gänget från Skåne åkt, blev det en tupplur för alla jyckarna och mig. Sedan blev det stor flyttnoja - jag möblerade om i köket och monterade upp valphagen! Det gick snabbare än jag trott, så ikväll fick valparna flytta ner en våning till större utrymme. Nu har de sovit nästan hela kvällen, det har varit en intensiv dag för dem! Jag hoppas verkligen att de sover gott inatt - jag behöver det...
;)
Attans också - han hittade den enda matskålen utan mat...

Sista dagen i valplådan!

4 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha. ni är för härliga!
Det var väldigt svårt att åka ifrån er Utan att ta med sig en liten jycke.. nästa gång tar jag på mig en större tröja och stoppar en liten knott under där innan jag går.. och funkar inte det så kan Kola "råååka" smita ut genom dörren, så tar jag med mig henne hem istället ;) Tack för att jag fick komma å kolla på dom ljuvliga små livem. vi ses igen innan dom flyttar till sina nya hem. massa kramar/carro, den onde, den gode och den fule ;)

Bettan sa...

Hej Carro!
Du kommer att hårdbevakas varje gång du kommer hit - en tös ska ju stanna kvar... ;-) Och Kola, tja hon stannar inte där man ställer henne om man säger så!
Vi syns, gumman, sköt om dig!

*kram*

Anonym sa...

Hej Lisbeth och Marianne!
Är bara inne och kollar lite på sötnosarna innan vi drar iväg till Danmark imorgon. Hoppas på bättre väder, men vi tänker på Augusti och då blir vi på gott humör igen *s*.
Vi har köpt ett litet halsband och koppel som hänger och väntar *s*.
Ha det så gott!
Hälsningar
Berit och Lennart

Anonym sa...

Hejsan Marianne och Lisbeth!

Här kommer en liten hälsning från ett regnigt Danmark just nu, men det lovas bättre väder imorgon och då blir det golfande. Hoppas att alla voovarna mår bra.
Ha det gott!
Hälsningar
Berit óch Lennart