lördag 4 april 2009

Nu blir det tomt här hemma!

I helgen har tre av valparna fått åka till sina nya hem; Dixie Dugan, som nu heter Molly, har flyttat till Maj-Britt i Alingsås; Dazzler heter nu Elsa och har flyttat till Tina och Björn och buspojkarna i Linköping och till sist; Dick Tracy - Ploppen - som bor kvar i Mölndal men nu hos Ann-Marie och Bengt.
Så nu i kväll är det bara två valpar kvar här hemma. Det känns väldigt tomt! I morgon tror jag att det kommer att kännas lite skönt när jag gör i ordning valphagen efter nattens bravader men nu i kväll saknas det allt några här! Kola tyckte också att det var tråkigt när Ploppen, som sista valp ut, hade försvunnit i fjärran. Hon stod och gnällde lite tyst en stund på loftet. Nu ser hon nöjd ut där hon ligger i min säng i alla fall. Vi har ju två små kvar att trösta oss med i alla fall och lite skönt är det också tycker vi nog alla.

Det kom ett mail från Tina i kväll. Det var så gulligt - och väldigt typiskt för Elsa (och cairnvalpar över lag) att jag kopierar in det här i bloggen.
Nedan är Elsa som mailet handlar om. Hon har rest närmare 30 mil idag!



Hej!

För några timmar sedan landade vi hemma och resan gick jättebra. Jag ringde för att ge en snabbrapport men du var inte hemma så jag mailar i stället (passar på när hon sover).

I början av bilturen så ville hon inte riktigt komma till ro i famnen, hon skulle kika både hit och dit och gnölade lite missnöjt när hon inte fick studsa iväg från mig. Men efter ca 1 timme så somnade hon och vaknade först när vi stannade till på en rastplats där både vi och hon fick sträcka på benen. Där hade hon lajbans - hoppade runt som en liten kanin när jag gick med henne i kopplet, luktade på blommorna och följde efter pojkarna var de än gick! :-) Därefter var hon fortsatt väldigt lugn i bilen ända tills vi kom hem och hon vaknade till igen.

Väl hemma så väntade katterna - och jämfört med Elsa så ser de ut som jättar! :-D De stirrade misstänksamt på henne men hon var bara avvaktande i en sådär 5 minuter, sedan viftade den lilla svansen som en trumpinne och hon gav sig på att försöka locka dem till lek om och om igen. Hon såg för härlig ut, tokglad och yster! :-D

Förutom att försöka leka med tråkkatterna (som mest snörpte på nosen båda två) så har hon undersökt hela nedervåningen, ätit två mål mat utan minsta tvekan, druckit, kissat och bajsat ute (har inte blivit någon kiss inne än men det tar hon väl igen i morgon), lekt med leksaker och studsat hit och dit som en gummiboll + varit ute i trädgården och tittat på när Björn grillade - och sovit i några omgångar. Det går i 100 knyck med henne kan jag ju lugnt säga! :-)

Blir spännade att se hur natten blir, men det känns verkligen bra. Hon är så kavat och käck, bara tar sig för allt möjligt! Både Elias och Oliver är jätteglada och kan bara babbla om hur söt och fin hon är. :-)

Japp, nu fick du lite info i alla fall så du kan känna dig lugn! :-)

Ha det bra!

/Tina

Jag hoppas att ni andra har haft det lika härligt med era valpar de här första dagarna eller timmarna. Både jag och Lisbeth är så glada att vi fått lämna våra små guldklimpar till er!

2 kommentarer:

Helene sa...

Förstår att det har blivit tomt hemma även om några är kvar. Lycka till alla små Hipperdippare i era nya hem!

Kram Helene och Leia

Ulrika sa...

Kikar in och önskar alla en Glad Påsk!!

Kramar från Morrten & gänget!