söndag 10 maj 2009

Majsans majrapport

Nej, vi har inte försvunnit! Det har bara varit fullt upp... och fint väder!

I helgen var jag och Citrus på utställning - på lördagen var vi uppe i Larv (nära Vara) och idag var vi på Tånga Hed i Vårgårda. Jag har haft väldigt trevliga dagar och träffat flera nya och gamla bekantskaper. Jag delade tält med Görel (Tistelöns) och hennes valpköpare - mycket trivsamt. Dessutom går det ju betydligt fortare och enklare att sätta upp ett tält än två plus att man inte behöver göra det själv. Det kommer vi nog att göra om.
Det gick riktigt bra på själva utställningen också; Citrus placerade sig tvåa med CK i sin klass på lördagen och trea på söndagen! Hon fick mycket bra kritik båda dagarna.
Jag är alldeles lagom nöjd med dessa resultat. Citrus närmar sig ju tvåårsåldern nu men är fortfarande tunn och valpig i kroppen och blir såklart slagen av de hundar som är lite mer färdiga. Men vi kommer att ta dem framöver!
Det var periodvis ett riktigt ruskväder på lördagen! Ett tag stod Görel och höll i tältet så att det inte skulle blåsa bort. Domaren och ringsekreterarna tog en lite fikapaus under det värsta rusket vilket var väldigt skönt för både hundar och ägare. Idag var det betydligt bättre - hade det inte blåst så hade det nog varit en sådan där jättehärlig försommardag! Så lite frös vi nog de flesta av oss men det var ändå helt okej. Och det var en ovanligt trevlig stämning runt ringen - tyckte i alla fall jag - så det värmde väl lite det också!


Valparna har ju fyllt tre månader! Förra veckan.... förlåt att jag missade det!
Och inte har jag några nya foton heller. Fast gå in på Elsas blogg så får ni se en söt hund! Ni andra som inte har bloggar får gärna maila eller skicka några foton ni också - så sätter jag in dem här i bloggen.

Här får ni ett gammalt på Rollo och Pepsi;

Nu har de förstås växt lite men de är sig ganska lika fortfarande.

Snart är det dags för den andra vaccinationen! Någon gång mellan denna veckan och vecka 22 blir nog bra.

OBS! Ser ni till vänster att det finns möjlighet att lämna sin hund/hundar om man tänker resa bort några dagar eller veckor. Både bättre och billigare än pensionat!
Om ni är intresserade så kan jag förmedla kontakten.

Ha en riktigt bra vecka!
Marianne

3 kommentarer:

tinajo sa...

Om du vet någon som tillhandahåller samma typ av service runt Linköping får du ju gärna hojta - vi ska utomlands en vecka till hösten och jag bävar redan över var jag ska lämna lilla Elsagumman... Så säg gärna till om du har någon pålitlig kontakt! :-)

Katarina sa...

Tack för de fina orden!
Måste säga att själv har du ju en riktig "pudding" i Citrus. Det blir säkert många framgångar framöver. Vem vet - kanske kommer vi att vara med igen på utställning och kan ta del av dem "live". Lycka till!

Kattis o Clova

Berit sa...

Hejsan och grattis till att det går så bra för Citrus, men det förstår jag väldigt väl. Hon är så fin och är lite klippt och skuren för det här med utställningar.

Hugo ja han är som han är, klok, lydig och väldigt gosig:-)).

Hugopusssar och kramar från matte och husse