torsdag 28 maj 2009

D-kullen 16 veckor!

Grattis till alla småttingarna!
Ja, inte skall vi väl i och för sig fira varje månad härefter - det vore väl lite att ta i - men 16 veckor är väl lite av en milstolpe på något sätt.
Nu har valparna bott lika länge hos sina "riktiga" familjer som de bodde här hos oss.
Nu börjar de tappa valpigheten i kroppen lite grann och bli gängligare.
OCH nu kommer de mycket snart att börja tappa tänderna!!
Nu är de liksom inte bebisar längre.
Även om de väl ett bra tag till kommer att vara väldigt fåniga och busiga - och locka till många skratt... och några gråa hår!



Rollo har firat sin 16'e vecka med att faktiskt klara av att hoppa upp i soffan! Sisten att göra det av alla sina syskon vad jag förstår (den lille klumpen).
Han har också lyft på benet (!!) och senast idag var det en mycket snygg lyftning - väldigt stabilt och "vuxet". Jag hörde rykten om att Eddie testat detta redan förra veckan - fast då lite skakigt och osäkert. Troligtvis har Eddy tränat upp sig och är en riktig hejjare på benlyft nu till 16 veckorsdagen! ;)
Där ligger tikarna i lä!
Fast å andra sidan är det, vad jag förstår, de tre tikarna som varit först upp i soffor och fotöljer så det hela jämnar ut sig till slut kan man tänka.
Och skall man vara helt ärligt så lyfter Rollo bara på benet någon gång då och då och alla gånger han kissar inne (och det är en hel del...) så kissar han fortfarande som en tjej. Pinsamt...

Idag har vi också firat en betydligt större jubeldag - Linda (Lisbeths dotter) tog studenten.
GRATTIS LINDA!
Så på grund av denna händelse var vi inbjudna till "kråkslottet" och hade en trevlig eftermiddag med familj och vänner... och god och riklig förtäring!
Så nu är i alla fall jag riktigt mätt och trött och måste krypa till kojs.
Godnatt allihopa! Hoppas att vi ses snart!

2 kommentarer:

tinajo sa...

Ja grattis till alla sötnosar - tiden har verkligen gått fort sedan vi fick hem Elsa, men så är det ju när man har roligt! :-)

Berit sa...

Hejsan!

Usch så dålig jag är på att höra av mig, men jag håller koll i bloggen och vet vad som händer:-).

Har varit lite mycket omkring oss senaste tiden.

Hugo mår så bra och han är faktiskt en otrolig liten hund, klok, gosig och ja jag vet inte allt han är:-)).

Hoppas på att ses snart!
Hugopussar och kramar fån matte och husse