onsdag 11 november 2009

Aktiviteter nu och till våren

Hej allihopa!
Vädret är lite fram och tillbaka - ömsom blåst och ömsom vatten skulle man nog kunna säga. Men hundarna vill ut i vilket fall! Ja, kanske inte på de korta, lite tråkiga kissepromenaderna men garanterat på härliga skogspromenader. Då bryr sig i alla fall inte mina hundar om om det regnar eller ej!

I söndags hade vi en trevlig promenad tillsammans med Hugo och Berit och Lennart, Solo och Pepsi med Gösta och Mia och Carro som för tillfället hade lånat ut Nino och kom själv. Rollo hade ju vrickat sin tå och fick stanna hemma och vila tillsammans med Fred medan tjejerna fick följa med på promenaden. Rätt skönt att inte ha för många hundar att hålla koll på!
Efter promenaden tog vi en trevlig fika hemma hos mig. Väldigt mysigt tyckte jag som är väldigt glad åt "mina" härliga valpköpare.


**** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** *****

Lördagen den 28/11 kl 11.00 gör vi om det - dvs en promenad tillsammans i Änggårdsbergen med fika efteråt för dem som vill.
Alla som känner för en promenad är välkomna!


**** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** *****

Cairn i Väst annonserar nu om två kurser till våren; agility och rallylydnad!
Man önskar få in intresseanmälning redan nu för att se om intresset är tillräckligt stort för att köra en kurs med bara cairn så anmäl om ni är intresserade!!!
Själv har jag anmält mitt intresse för agilityn och hoppas att tid och dag passar med tanke på jobb mm. Jag hade gärna anmält till rallylydnad som verkar vara en perfekt träningsform att göra tillsammans med sin cairnterrier men tyvärr fungerar inte den dagen för mig. :(

Det finns också fler aktiviteter på gång - närmast är det väl olika promenader som klubben har inplanerat. Så gå in på Cairn i Västs hemsida och kika!

2 kommentarer:

Berit sa...

Hej Marianne!

Tack själv för en härlig promenad och trevligt umgänge. Hugo var väldans trött på em, undrar varför?:-)). Kanske inte så konstigt med alla tikar och en som var särskilt attraktiv:-). Nåja, han skötte sig ju bra tycker jag.

Massor med varma goa pussar från Hugo och kramar från matte Berit och husse Lennart

Katarina sa...

Tack för grattis!!

Jo, det gick riktigt bra för oss på anlagsprovet. Det var såå kul.

Ni verkar också haft en härlig dag i skogen. Det är allt bra roligt med dessa underbara hundar. Dessutom verkar ju de som äger en cairn vara ovanligt trevliga människor.

Vi syns!

Katarina o Clova