onsdag 6 januari 2010

Mer snö!

Oj, oj, oj... det har snöat en del! Hundarna är tokiga - som småbarn - och ville verkligen ut i skogen!
Jag kan inte säga att jag egentligen hade lust att gå ut alls men vad gör man inte som hundägare.... Det var bara att palta på sig ordentligt, sätta på broddarna på stövlarna och pulsa ut.
Faktum är att det var jätteskönt! Och förstås väldigt vackert med all snön nästan orörd i skogen. Hundarna lekte som tokiga!
På filmen nedan hade de en lugn stund;



Vi gick inte riktigt lika långt som vanligt men jag tror att hundarna fick mer motion än normalt i vilket fall.
När vi kom hem var det bara att plocka fram borsten och borsta bort all snö ur mustacher och från benen - det satt ändå in mot skinnet ingnott i underullen. Men det verkade som om de tyckte att det var skönt att bli befriade från snön och komma in i värmen.
Det gjorde jag också och nu sitter jag här med en god eftermiddagsfika!

Inga kommentarer: