söndag 3 januari 2010

2010 har kommit

Hoppas att det blir ett bra år för oss alla!
Det började i alla fall bra: jag stod i Freds hundkorg (med en fot) och spanade ut på fyrverkerierna i från Lisbeths och Thomas sovrumsfönster. Där får man verkligen en panoramavy över trakten runt säveån ner över stan och upp över Kortedala/Bergsjön.
Fred låg i korgen och myste vid min fot. ;)
Inga hundar tyckte att fyrverkerierna var jobbiga på något sätt och smällare har det varit ganska lugnt med - i alla fall hemma hos mig och hos Lisbeth. Skönt!

I Eklanda är dessutom de flesta ungarna och tonåringarna väldigt artiga när man är ute med hundarna. De brukar ropa till varandra; "Hundar! Vi får vänta" och så väntar de medan man går förbi. I mellandagarna var det några tonåringar som inte riktigt såg att jag kom. Jag hade väl ropat till dem och bett dem hålla upp med smällarna men jag hann inte förrän en av killarna ropade; "Åh, förlåt! Vi såg er inte! Förlåt!". Hyggligt eller hur!?
Inga skitungar (nästan i alla fall) som kastar smällare efter en i sköna Eklanda!

Före jul - när snön var alldeles ny - så var jag ute med hundarna i Änggårdsbergen.
Gå in på hemsidan under "Galleri" och kika! Tryck här!

Och nu är det nedräkning för My Dog!
Lördag-söndag redan vid nio tiden gäller det!
My Dog är utställningen med stort "U" för mig. Jag har varit där ända sedan tonåren.
Och det är också den utställning jag brukar bli mest nervös och uppstissad inför - jag vet faktiskt inte varför men så är det. Jag hoppas att Lisbeth kan följa med som emotionellt stöd - hon är bra på det. Om inte kanske jag får höra med någon annan lämplig vapendragare. Eller åka själv - det är ju inte så att jag är ensam på själva utställningen - några brukar man ju alltid känna!
Hoppas att ni också kommer!

3 kommentarer:

Helene sa...

Önskar att ungarna här var lika omtänksamma *mutter*. Fast de brukar hålla upp om man ber väldigt snällt, däremot smäller de hela nätterna. Vi kanske ses på My Dog, skall dit någon dag men vet inte vilken. Synd att man inte får ta med sig hund som inte skall ställas ut.

Anneli sa...

Så skönt o trevligt det låter. :)
Själv kämpade jag med Ramses som ville gömma sig under datorbordet, med alla dess sladdar.
Det slutade med att vi höll oss gömda på toaletten (alla tre), från tolvslaget och nästan en timme framåt... :(

miac sa...

Varken Solo eller Pepsi verkade bry sig särskilt mycket när det small. Pepsi gruffade bara när hon tyckte knallen var för kraftig.
Jag ställer gärna upp med lite hjälp på utställningen, behöver nog lära mig mera