tisdag 2 februari 2010

Bästkust - värstkust??

Eller: Mitt gamla Göteborg - var är det!?! Var är den skönt vintergrå staden? Staden med den fuktiga, dimtunga luften. Staden med vintervariation: en dag snö, en dag tö och sedan en så där tre dagar där slask och modd sakta förvandlas till hårda isryggar. Isryggar med en väldigt karaktäristisk färg - brungrå, med en känsla av genomskinlighet... nästan som någon slags bärnsten gjord av gråis där grus kan skönjas innesluten - som små reliker bevarade från annorlunda dagar.
Var är vårt västkustska vinterregn som ibland städar upp och spolar av de smutsiga gatorna?! Var är alla plusgraderna!?
Nu är det rena rama Lappland här! Vackert är det - ja visst! Men det är också väldigt enformigt: kallt och snö, kallt och snö... eller bara kallt! Vitt, vitt, vitt.... Nu får det snart räcka!

Så här roligt hade jag ute i skogen idag! Jag vet inte om det går att se den piskande snön?


Fast så här roligt hade i och för sig hundarna det!


Och det är klart att det är vackert! Det tycker jag också! Jag till och med njuter lite på promenaden! Men jag är inte någon vintermänniska!

1 kommentar:

Helene sa...

Leia tyckte inte att det var SÅ kul att sjunka ner till öronen i snö medan 1 st tervvalp glatt hoppade runt på sina gängliga slyngelben. Annars så trivs både Leia och matte med snön :-).