torsdag 18 mars 2010

Nu var det ett tag sedan!

Oj, oj, oj! Ja, det var verkligen ett tag sedan bloggen uppdaterades! Lisbeth har haft - och har - fullt upp med innebandyn. Snöovädrena försköt ett flertal matcher som de nu måste spela igen. Stackars Lisbeth åker mellan olika hallar och mellan matcherna sliter hon sitt hår med spellistor och en massa annan adminstration som ligger på hennes lott.

Jag har också slitit mitt hår men av helt andra skäl. För det första vill jag bara varna er för att vara dumma nog att trycka på länkar som känns konstiga - även om de är skickade av era vänner. Det gjorde nämligen jag!
Och inte bara en gång utan två! Och trots att jag tyckte att sidan jag kom till var konstig så tryckte jag snällt så som instruktionerna sade.... och denna idioti resulterade i minst två mycket elaka virus på min dator! Huah!
Så nu har jag kämpat med att få datorn "frisk" igen - länge! Samtidigt föll det sig så att jag kunde ta över Davids betydligt bättre dator. Jättekäckt! Jag har ju dock inte kunnat föra över något från den gamla datorn eftersom den var infekterad och jag har heller inte haft de program jag behöver för att fixa med hemsidan. Nu är den gamla datorn (som jag sitter vid nu) "ren" men tyvärr visade det sig då att den nya inte fungerar på bästa sätt - tex fungerar inga cd/dvd enheter pga av något i mjukvaran. Så nu sitter jag med det i stället...
Det var förresten inte vännen som skickade de infekterade länkarna - dennes mail var kapad och han var helt ovetande om det hela.

Roliga nyheter!
För några veckor sedan var vi uppe i Götene med Citrus och träffade hennes tilltänkta kavaljer!
Det var "Svennis" (Guldbärets Ecklinville).
Nedan är en gammal bild på honom - han är betydligt mörkare nu.



Så nu går Lisbeth och kikar efter olika dräktighetstecken hos Citrus. Jättespännande!
Kanske vet vi säkrare om någon vecka - vi får se!
Blir det valpar (så klart!!) så kommer de att födas precis i slutet av april och vara redo att flytta hemifrån i slutet av juni.
Vi håller tummarna för det skulle vara så mysigt med lite valpar igen!

Hoppas att ni alla har det bra och att ni - som jag - känner att våren ligger i luften!
Hundarna känner det i alla fall... en massa goda lukter och smaker dyker upp allteftersom snön töar bort.

Godnatt till er alla!

3 kommentarer:

Helene sa...

Lycka till med valparna! Ruskigt frestande men nä, Leia mår så bra nu så jag hoppas att hon hinner få ett år till på nacken innan en lillasyster flyttar in :-). Men pussa valpmage kanske man kan få göra :-)?
Kram Helene och Skroff (som faktiskt träffat welshterriervalparf idag)

charlotte sa...

hahaha skratta gott (inte på ett elakt sätt dock)när jag läste om ditt fatala misstag med konstiga länkar då jag själv gjort samma sak inte bara en utan FLERA ggr och då precis som du tryckt på länken flera ggr uuuuuh att man inte lär sig, sen har sambon snällt fått försöka återställa min halvt havererade dator!! suck!
Spännande med parningen som ni gjort!! hoppas givetvis på bäbbar!
Ha det bra charlotte och swebreeze gänget

Berit sa...

Hejsan!

Ujamej för virus, vet hur jobbigt det är att få datorn ren igen.

Spännande med valpar efter Citrus och jag ser med spänning fram emot det.

Hugo är nytrimmad och fin och "trimdamen" tyckte att nu har han blivit lite mer vuxen, inte märker vi det precis:-). Han är precis lika busig och svalde en ballong när han var hos William, men den kom ut på naturlig väg som tur var, detta är andra gången han gör så här den rackans vovven. Han är ju också fantastiskt go och mysig för det mesta.

Ha det så gott alla!
Kramar
Berit
Husse och Hugo hälsar också