fredag 30 april 2010

Vi är så stolta!




Grattis till Gösta och Pepsi till er hedervärda andraplats!

Cairn i Väst har under våren kunnat erbjuda en agilitykurs genom Nya Varvets Hundskola. Det var ett tiotal ekipage som tränade varje onsdagkväll trots ett inte alltid så trevligt väder!
Hipperdipps har på ett strålande sätt representerats av Helene och döttrar med Happy, Gösta och Mia med Solo och Pepsi och så var jag och Rollo med en gång innan vi fick avbryta pga sjukdom. Tyvärr!

Nåväl - just när våren börjar visa en lite mildare sida så kom kursen till sitt slut nu i onsdags.
Då hade man en agilitytävling!
Undrar om banan var lika komplicerad som den ovan!? Inte otroligt för de har lärt sig alla hindren utom vippbrädan, tror jag.

I alla fall fick jag idag ett referat av Mia och det visade sig då att Gösta och Pepsi kom på andra plats! (jag klappar händer och gör vågen för fullt här just nu!) Bara ett poäng efter vinnarparet Katarina och Clova (Grattis!). Och vad jag förstått så kom inte Helene och Happy långt efter (Bra gjort!).
Det var en rolig kurs (det ÄR roligt med agility!) och det var tydligen många som vill/kommer att gå på en fortsättningskurs till hösten. Undrar om jag och Rollo kan träna ikapp och vara med då?

2 kommentarer:

Helene sa...

Visst skulle det vara kul med ett agilitylag med bara cairns? Man behöver ju inte satsa på SM utan åka på tävlingar runtomkring?
Klart ni hinner komma ikapp, jag hänger förresten gärna på som träningssällskap.
Kram Helene och Leia

Marianne sa...

Låter ju toppen - båda sakerna!
Kram Marianne