måndag 17 maj 2010

Tre veckor - på benen!

Det var några dagar sedan jag tog de här korten. Jag har nämligen suttit med näsan i böckerna största delen av helgen förutom ett trevligt avbrott under lördagen då Mia kom med Pepsi och vi fintrimmade lite plus tränade på att stå snyggt på bordet (inte Mia då utan Pepsi förstås!).

Snart skall vi åka med Pepsi och Rollo på utställningstour! Överdriver förstås som vanligt - vi har anmält till två utställningar än så länge men fler planeras. Jätteskoj!

Men valparna växer så att det knakar! De har alla öppnat ögonen och nu ser de och hör de - om än inte helt perfekt än så länge. De märkte tydligt att vi tog kort och tittade nyfiket på kameran. Men lukten är nog det viktigaste sinnet för dem fortfarande.

Här kommer några foton från i slutet av förra veckan:

Lilla Esther (?) busar med Sumo Lisbeth! Rätta mig om jag har fel! ;)


Ännu mer bus. Fortfarande är det enklare att ligga eller sitta och busa än att stå - men jag kan tänka mig att det redan förändrats till idag för nu går utvecklingen fort!


Lille hanen - inte så liten längre.... Knubbo!


Mmmm.... vad är det där? Är den min?!


Lilla Esther - så söt!


Den mörka hanen - trött!


Söta Dippen! Gammeldippen - på favoritplatsen.... Härifrån följer hon allt som händer, knappt utan att röra en tass - matriark som hon är!


Man skall ju ta foton på sina nära och kära. Vad vore mer riktigt än att ta ett foto på hundarna och min Roomba! Min lilla robotdammsugare! Man trycker på knappen så kör den runt tills det blir rent.... Bzzz! Bzzzz! Sen kör den till sin dockningsstation och vilar ut till nästa gång.
Hur bra är inte det!?!


"Min" lönn i vårregn. Jag har den vackra kronan och grannen har stammen! Det känns som om jag faktiskt är lyckligt lottad i detta liv!
Hoppas att ni känner det om era liv också!

1 kommentar:

Berit sa...

Hejsan!

Jamen dom är ju bara så gosiga dom små:-).

Nu är Hugo kastrerad och det känns så skönt efter att veterinären rådde oss till det med Hugos ena testikel i ljumsken. Allt gick så bra, men Hugo är mycket irriterad över den där fåniga tratten som sitter över huvudet:-). Ca en vecka skall han ha den och det blir inte helt lätt. Matlusten är det iaf inget fel på trots tratt:-).

Hugopussar och hälsningar från matteBerit och husseLennart