fredag 3 augusti 2007

Bianca har blivit skånska!

Idag flyttade Bianca till skånska Bjärred! Bengt, Marie, Robin och Linus kom hit och hämtade den lilla tjejen. Ännu en trevlig eftermiddag - idag var det dessutom så varmt att vi kunde äta glass på altanen utan att förvandlas till isstoder. ;-)
Bianca visade en glimt av varför jag ibland har kallat henne för "Vilda", och jag tror att Molle, familjen Petterssons snart två-årige cairngrabb, får alla tassar fulla!


Lycka till med Bianca!


Kom och hälsa på snart!

***

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hälsning från Hugo!
Just nu sover Hugo jämte husse som vilar på rumssoffan.Det ser riktigt mysigt ut. Idag har inte maten varit så populär, men vi får hoppas på em att det blivit bättre.Hugo kutar iväg på egen hand lite nu och försöker hitta på lite egna små hyss. Han är så ljuvlig och gosig såååå.Kisseriet är lite bakvänt just nu, han kissar när han kommer in istället *s*, men det är ju inte så lätt att veta *s*.
Är väl lite tomt hos dig nu Lisbeth och förstår att Ditte var lite deppig, men skönt att två är kvar och kan pigga upp henne lite.
Ha det så gott alla i sommarsolen.
Kramar från Berit Lennart och lille Hugo

Bettan sa...

Hej Berit!
Jovisst är det tomt, men liiite skönt oxå. Valparna fick sova uppe i vårt sovrum inatt - det tog en stund innan de kom till ro. Man tänker ju inte på att omställningen är nästan lika stor för de som är kvar: sova på nytt ställe, valphagen försvinner, ny matsplats, syskonen saknas och dessutom är Ditte hos Marianne för att trimmas.
Ludde och Cirus äter oxå lite mindre, men det rättar till sig när rutinerna kommer tillbaka.
Roligt att höra att få bekräftelse på det vi visste - att det går bra! Det där med kisseriet, dethinner han ju inte när han är ute, det finns ju alldeles för mycket nytt, spännande att utforska! ;-D
HA det gott i sommaren!
*kram*
Lisbeth mé resten

Anonym sa...

Hugo i farten igen!
Hugo är nog världens klokaste och goaste vovve *s*. Idag har vi testat att gå lite i koppel och det var inget, han spatserade som han aldrig gjort annat. Sen besökte vi min mamma och vi promenerade dit med Hugo i famnen så att han fick upptäcka bilar och bussar och han var så lugn och fin. Hos min mamma nosade han runt lite sen så tog han en tupplur under rumsbordet. Visst är han fantastisk? Nätterna är lugna och fina och kl. 7,00 så brukar vi gå upp och ut i trädgården. Idag har maten gått bra, inte fullt ut ännu, men det kommer nog. Så här är allt så bra och just nu är Hugo och husse ute och leker i trädgården. Ha det så gott alla och kramar från Berit Lennart och lille Hugo

Anonym sa...

Hälsning från Hugo!
Här händer det spännande saker och jag gillar det verkligen. Nu har vi varit ute i husbilen i två dagar och imorgon skall vi hem igen. Jag har haft jättekul och massor med nya spännande saker att upptäcka. Sova i husbilen var hur mysigt som helst och matte och husse var nog lite snopna tror jag. Torekov var vi och besökte, matte älskar det stället. Jag busar, leker och äter, mest busar tror jag, iaf säger matte det. Jag har verkligen funnit mig tillrätta med min matte och husse och dom verkar faktiskt riktigt mysiga tycker jag *s*. Jag gillar inte när husse och matte är utom synhåll utan vill vara nära dom hela tiden.
Ha det så gott alla och massor med varma goa hälsningar från Hugo och Berit och Lennart

Marianne sa...

Hej Hugo!
Vi saknar dig! Tur att du kommit till så bra husse o matte som tar väl hand om dig! Roligt att du fick komma till Torekov som vi har många fina minnen ifrån när vi bodde där i husvagn under somrarna. Jag tycker fortfarande om att komma dit även om det bara blivit några gånger. Förresten finns det fantastiksa mängder kaniner där ute på hedarna (kan vara bra att veta tills när du kan börja springa ifrån husse o matte)!
Berit o Lennart - skönt att ni trivs med Hugo. Visst är han en liten cool kille!?! :)
Vi syns snart!
Marianne