fredag 22 augusti 2008

Kommande promenad

Lördagen den 30'e augusti är det ju dags för en liten kennelträff - höstpromenad i Änggårdsbergen!

Vi träffas utanför mig (Marianne) klockan 10 och går sedan gemensamt till Trindemosse vilket är en promend på 1 - 1,5 km. Vi fikar vid den vackra lilla skogstjärnen och hundarna kan springa fritt - om de är lydiga.

Ni tar med er det ni vill dricka (kaffe, the osv) och jag och Lisbeth har med oss fikabröd.

Är det någon som har problem eller frågor så hör ni förstås av er!


Sally, Kola och Asta vid Trindemosse

5 kommentarer:

Cecilia Levy sa...

hej Marianne och alla andra hipperdippare som läser detta! tyvärr kan vi ju inte medverka på Änggårdspromenaden, men vi ska tänka på er och önskar er en härlig, solig promenix med idel glada hundar!
kram Cecilia med Asta och familj

Anonym sa...

Hej och tack för inbjudan, vi kommer och ser framemot en givande promenad och att få träffa alla Hipperdippare.

Om Hugo kan vara lös, ja det får vi se, han verkar bara komma när han vill och det får bli kurs för honom tror jag *s*.Igår var vi i skogen med honom och han var lös och vad gjorde han. Jo, han drack vatten i en gyttjepöl och sen badade han i pölen också. Han mådde inte så bra sedan på em kan jag säga, kräktes och var lite allmänt trött och så blev det bad hemma också, han luktade pyton *s*.

Däremot skötte han sig bra i Onsdags när vi var vid skjutbanan, inte sköt dom så värst mycket, men Hugo verkade inte bry sig särskilt om skotten som sköts. Så nu blir det spännande på MHtestet nästa Söndag.

Ha det gott alla!
Hugo hälsar och ser framemot att få busa med alla nästa Lördag.

Berit

Ulrika sa...

Jag & Morrten tackar för inbjudan och faktiskt så ser det ut som att vi kan komma! Om det inte är fööör kuperat? Fogarna protesterar högt nuförtiden! Men vi kan väl få gå sist och flåsa ikapp er andra piggelina ogravida varelser :-)

Jag hör av mig lite längre fram i veckan!

Många kramar! Ulrika &Morrten

p.s. vet inte om jag vågar komma och visa min pälsovårdade hund?? *host host* är han inte för långhårig så är han för ansad, som nu... sist fick jag hjälp av en tjej som mest trimmar riesenvovvar och tja resultatet blev en URSÖT Morrten men kanske inte hm.. så rastypisk... får vi komma ändå?? ;-) hihi!

Bettan sa...

*gapskratt* Ulrika, jag sa just till min älskade gubbe att antingen har Morrten kommit ivägen för en gräsklippare eller också är det en schnauzertrimmare som har lagt fingrarna i pälsen... Haha, hanÄR söt men... Tja, inte HELT rastypisk.... kanske... ;D

Men det hade varit otroligt roligt om ni kommer, jag lovar att jag ska gå bakom och putta på...!

Cecilia, jag hoppas ni har det bra, och ni ska veta att vi saknar hela familjen! Hoppas ni har vägarna förbi någon annangång. Krama flickorna från oss!

Berit, jag kom på något - om Hugo, Ludde och Fred går före Morrten så får nog Ulrika den draghjälp hon behöver av Morrten... ;D

Det ska bli jättekul att träffa alla hipperdippare igen!

*kramar*

Marianne sa...

Det skall bli väldigt roligt att träffas igen - det var ju ett tag sedan nu!

Cecilia - det är så tråkigt att ni bor så långt borta! Ni är verkligen saknade!

Berit - Hugo kommer att liva upp sällskapet betydligt! Undrar om vi skall ha honom lös!? (skämtar)

Ulrika - jätteroligt att ni kommer!!! Jag ser fram emot att få träffa Morrten hur han än ser ut! ...och er också förstås!

Jag har ringt till SMHI och beställt bra väder - hoppas att de levererar!

*kramar*