lördag 30 augusti 2008

Tack för en trevlig dag!

Vilken skön förmiddag vi fick på vår "valp" promenad. Vädret toppen, hundarna skötte sig exemplariskt och så gjorde alla mattar och hussar också! ;) Nåja, Fred fick ett litet anfall, och fick för sig att han skulle näpsa stackars Nino, den snällaste av alla, men det var över på ett par sekunder.
Marianne kommer säkert lägga in bilder från vår härliga dag, och skriver förmodligen ett mer fylligt reportage än vad jag mäktar med just nu. Hon ska vara i Mölndal kl 8.00 i morgonbitti på MH med Citrus och Hugo, så hon sitter nog hemma och tar en välbehövlig vila just nu.

Ville bara tacka er för att ni kom, det här gör vi om! :D

PS: Syrran, tack för dina sanslöst goda kakor - de är snart slut! Och Lars & Maj, de där bullarna -mmmums!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Lisbeth och Marianne!

Vill bara tacka för en underbar träff! Många av våra vänner är lite "avundsjuka" på oss som har så goa kennelägare.

Hugo var utslagen resten av dagen, men tänk idag var han super igen och fick så jättefint betyg på sitt MH, helt otroligt och vi fattar faktiskt ingenting *s*.

Inte kommer han på inkallning när vi är i skogen, men här visade han upp hela sitt register och jag tror han visste vad han gjorde den rackans vovven *s*. Spelade ut hela sin charm inför domaren. Han är en mycket klok vovve Hugo och vet när han skall visa framfötterna *s*. Vi är så otroligt stolta över våran vovve som är så social och go.

Överdriver jag nu tro ? *s*, men det får man väl?

Hugo hälsar och ser framemot nästa träff!
Matte och husse gör det också.

Bettan sa...

Hej matte och husse!
Jag kunde ju tyvärr inte vara med, men det var roligt att höra att Hugo och Citrus lyckades så bra. Jag fick minsann höra min syster lyriskt beskriva Hugos och Lennarts insatser! I klartext lät det så här: "MH ledaren sa att vilken brukshundsägare som helst skulle begå mord för att få en hund med Hugos egenskaper!" Jag lovar, bättre betyg än så kan ingen få!
Sedan vill jag bara säga (utan överdrift!) att syrran och jag är minst lika nöjda med våra valpköpare, och så glada över att det blivit så lyckat med alla valparna! Ni är gôrmysiga hela gänget!! :)