torsdag 1 januari 2009

Nu är det ett NYTT år...

... med nya möjligheter! Och halva vintern är gjord och sedan kommer den härliga våren!

Här hemma har de skjutit raketer som sjutton i år! Det har varit riktigt bedrövligt, om jag skall säga vad jag verkligen tycker. Det märks att det är ett barnrikt område och i de delar som jag bor har barnen nu vuxit lite och många, många är sådär 10 och uppåt - dvs ute och kastar raketer och smällare oavbrutet.

Ginny och Kola (och de andra också) är inte rädda för smällare skönt nog. Men man vet ju aldrig - kastar någon en rakt på dem så kan det ju vara kört sedan. Så för mig är det i alla fall lite oroligt - jag försöker undvika alla situationer som kan tänkas bli obehagliga för hundarna.
Ginny blir väldigt upphetsad och skulle helst vilja jaga raketer och smällare - och även dem som kastar dem! Till och med i morse vart hon upphetsad när vi kom ut. Inte så konstigt eftersom det luktade ganska starkt av krut efter gårdagens krevader.

En liten varning; Låt inte era hundar bära eller tugga på raketresterna! Det finns rester av bla bariumsalt i pappret och detta är mycket giftigt - även i mycket små doser!

Nu är det snart dags för My Dog!
I år skall vi bara ställa ut lilla Citrus vilket känns väldigt roligt och avslappnat! Kola är ju dräktig (jag har känt fosterblåsor) och skall inte ut på äventyr nu på ett tag. Jag har heller inte lockat med några valpköpare i år eftersom det är en stor och stressig utställning och i år också oskäligt dyr att ställa ut på! Bättre att vänta till våren och utomhusutställningarna.

Cairnterrer ställs ut på lördag med början kl 9.00
och på söndag med början kl 11.00
Men det är också utställning på måndag och tisdag fast då andra raser.

I år har My Dog ett späckat program med lite av varje som kan vara roligt och intressant - förutom själva utställningen då. Så passa på att ta en tur in till Mässan i helgen!Om man tar med sig sitt medlemskort i SKK så kostar inträdet 100 kr/vuxen (annars 120kr)
Fler entrépriser (barn/ungdom/familj) samt program mm hittar ni på
mydog.se

OBS! Man får inte ta med sig hundar som inte skall tävla på My Dog!

Så vill jag passa på att önska er alla ett riktigt gott och härligt 2009!

Inga kommentarer: