onsdag 25 mars 2009

Tiden går fort...

... när man har roligt!


Vi lånar en bit av grannens trädgård och har mysiga stunder i valphagen med att;

tugga på pinnar...


tugga på träd...


titta på fåglar...


och katter och sopbilar...


gräva (hoppas inte grannen ser!)...

och sitta och filosofera.... fast bara en mycket kort stund! ;)



Vi brukar ju åka till Lisbeth men hennes trädgård är lerig och det är lite för kallt för att vara ute någon längre stund så vi håller oss här hemma i stället. Valparna är nöjda med att komma ut oftare och jag är nöjd med att slippa transportera hela gänget.

I morgon fyller valparna 7 veckor! Tiden bara rusar fram!
De är fantastiskt mysiga och roliga och de här sista veckorna gör de vad de kan för att avvänja kennelmatte inför flytten. De blir vildare och vildare - inte en tå eller byxa får vara i fred. De springer varv efter varv runt sofforna, sliter sönder tidningar och allt annat de bara klarar att ta sönder.

Men så varvar de det hela med att ligga och gosa och mysa i mitt knä. Detta är nog den mest kelna kullen vi haft. Och hur skulle de kunna vara annat med Kola och Max till föräldrar - två av cairnsläktets mest gosiga hundar. Lyfter man upp Kola i famnen och lägger henne på rygg så slappnar hon av på samma sätt som hönor brukar göra... och Lena påstår att Max inte ligger långt efter.

Nu till helgen är det dags för sista avmaskningen och nästa vecka bär det av till veterinären för vaccination, id-märkning och hälsokontroll.
Jag tror att ni som skall hämta valpar har lika svårt att förstå som jag att det snart är dags nu! Men det är det! Jag skall suga på den här sista tiden så mycket som jag bara kan!

Och ni borde passa på att ta några sovmorgnar! Snart blir det tidiga morgonkissningar och morgonbus hemma hos er också!

Tack förresten för alla gulliga kommentarer! Det är alltid lika roligt att kika vad ni skriver. :)

Inga kommentarer: