söndag 29 mars 2009

Sista helgen med alla valparna....

... så har jag nästan inte varit hemma! Denna och tre-fyra helger till (fast då fram i höst) har Västra Kennelklubben anordnat en kurs i anatomi och bedömning ledd av inte mindre än Nils Molin! En domare med stor kunskap och gedigen erfarenhet som jag alltid uppskattat väldigt mycket. Nu dömer han nog sällan just vår rasgrupp men när jag hade boxer ställde jag gärna för honom. Och om man kommer till finalerna så är det stor chans att man möter på honom. Kanske kommer även vi att göra det någongång i framtiden! ;)
Medledare var även Liz-Beth Liljeqvist som också hon är domare och dessutom ordförande i Västra Kennelklubben. Färgstark och också hon kunnig.
En jättebra helg har det varit och jag ser redan fram mot nästa kurstillfälle. Då skall vi som grädde på moset titta närmare bla på boxer! Mmm... ni skall veta att jag kommer att passa på att pussa boxernos! Där ligger faktiskt cairnen i lä just vad gäller pussvänligheten.
Vår lokala kennelklubb är mycket duktig på att ge sina medlemmar bra aktiviteter på alla nivåer - från nybörjare till avancerad. Så gå in på www.vakk.nu ibland och kika om det finns något intressant!

David har haft hand om både valpar och hundar i helgen så han har verkligen haft fullt upp! I lördags lät han lite desperat när jag ringde hem... det går i ett med valparna nu; de är överallt, hittar på så mycket bus de bara kan och sover dessutom betydligt mindre nu. Så skall man ju försöka hinna med promenader med de vuxna hundarna emellanåt också... och kanske hitta på något för sig själv en liten stund...
Hahaha.... när vi talades vi i telefon fick jag en vision av David med valparna hängande i klasar runt byxbenen och med bajspapper i händerna! Men han fixade det i alla fall bra - alla fanns kvar när jag kom hem och alla verkade ha klarat sig utan skador - även David!

Den här veckan skall vi börja förbereda den stundande flytten. Nästa helg så kommer tre av valparna att flytta till sina nya familjer!
Så den här veckan skall valparna veterinärbesiktigas, allt pappersarbete och "valpväska" (med mat och annat) skall förberedas, jag skall ansa öron och tassar och säkert något mer som jag inte kommer ihåg just nu. Hoppas att jag kommer ihåg det innan helgen!!
Och så skall jag verkligen passa på att njuta av valparna innan de åker! Jag vill inte riktigt bli av med dem - de är så himla charmiga allihopa! Var och en på sitt sätt! Ni hör kanske att separationsångesten börjar nagga i mig! Jag försöker trycka undan den med att det är roligt att lämna valparna till sina nya familjer och att det är lite skönt att få det lugnare här hemma men helt fungerar detta inte tyvärr!
Nej, nu skall jag ta mig i kragen och inte bli gråtmild här på kvällskanten!
Nu skall jag helt enkelt stupa i säng efter en intensiv helg... och kanske drömma lite om bakdelskonstruktioner, bröstkorgar och skulderbladsplaceringar! Och småvalpar!

2 kommentarer:

tinajo sa...

Låter som en trevlig helg!

Ja sniffa så mycket du kan på Elsa nu, för snart kommer vi..! ;-) Önskar jag hade kunnat ta några sovmorgnar för att ladda upp, men med två pigga killar är ju det smått omöjligt... Så det får gå ändå med lite sömn under Elsas första tid här! :-)

Anonym sa...

Jag skall berätta om en granne vi hade när D var liten när ni kommer hit. Fast då är förstås deras knep för sovmorgon värdelösa eftersom Elsa garanterat väcker er! ;)
//Marianne