fredag 17 juli 2009

Mitten av juli redan!


Tiden går fort! Nu går min semester mot sitt slut och jag har börjat komma in i ångesten; "åhhh, snart skall jag jobba igen!!". Det är inte så att jag tycker att mitt jobb är tråkigt - tvärtom! Men åhhh vad det är skönt att göra just vad man vill när man vill det, vilket i mitt fall har betytt att göra väldigt lite den här semestern. Väldigt, väldigt skönt!

Men lite duktig har jag varit också; i förrgår och igår så städade jag här hemma. Två dagar tog det för att den första dagen så slet jag inte precis ihjäl mig och den andra dagen - igår - så var jag iväg och gjorde lite ärenden också... och sedan på eftermiddagen var jag och hälsade på Christina och Sally i Hindås.

Vi tog en liten promenad ner till sjön först med hundarna. Det var härligt väder och Hindås kan bjuda på vackra hus vart man än går. Dessutom fanns det förvildad astilbe överallt längs vägarna. Väldigt vackert!

Jag har inga nya foton på Sally (som är syster till Ditte och Nino) men jag rotade fram några gamla för att pigga upp inlägget lite;


Detta är vad Sally tycker om sjöar! Det hade inte ändrat sig sedan kortet togs. Medan Ginny, Rollo och till och med Fred var ner i vattenkanten så höll sig Sally på lite avstånd. Fast en gång gick hon faktiskt ner och kikade hon också - hon visste nämligen att jag hade godis i fickan!


Pinnar och andra saker är annars Sallys grej! Där märks hennes släktskap med Fred!
Precis som Fred blir Sally väldigt intensiv när hon får tag på en leksak och har för det mesta ingen särskild lust att dela med sig med de andra hundarna.

Väl hemma hos Christina lekte Sally och Rollo jättegott tillsammans medan mattarna fikade under trevlig och intressant konversation.
Sedan visade Sally vilka konster hon kunde; spela "död" och "rulla runt", krypa baklänges när matte sade "pyrk" ;) och inte minst så visade Sally att hon kunde samla ihop sina leksaker och lägga dem i leksakslådan och dessutom (!) kunde hon trä på träringar med ett mycket litet hål i på en pinne (en barnleksak). Jag måste säga att jag var väldigt imponerad!
Särskilt de sista trixen var såpass svåra att jag inte ens fick den vanliga lusten att gå hem och träna jag också - inte en chans att vi fixar det!

Idag kom dessutom Ann Marie och Eddie hit för lite trimcoaching. Ann Marie har gjort ett riktigt bra jobb med Eddies päls på kroppen och det behövdes bara tas lite på benen och huvudet egentligen.
Eddie var dessutom väldigt snäll och bråkade knappt alls vilket jag ändå brukar förvänta mig när det gäller femmånaders valpar. På slutet tyckte han att jag var lite dum men när han bara fått säga vad han tyckte så stod/låg han snällt en stund till.
Eddie och Rollo tycker verkligen mycket om varandra. De leker väldigt samspelt och helt utan tillstymmelse till bråk. Fred var lite ordningspolis någon gång men mest att han gick stramt jämte småkillarna - som en slags vakande eskort. Han är väldigt cool och överseende nu för tiden.
En liten fika blev det också - ni som känner mig vet nog att jag är lite av en koffeinist!

Nu skall jag se till att riktigt njuta av mina sista dagar fri - fri från tidspassning och plikter! Batteriet i min klocka har börjat att ta slut och man kan aldrig riktigt lita på att den verkligen visar rätt tid men jag tänker faktiskt inte byta batteri förrän jag börjar jobba igen!
Det ni!

1 kommentar:

Clara-Bella & Zelda sa...

Ja du Marianne - även här går semestern på sista versen. Börjar på måndag, usch...vill inte :(
Du vet väl att man inte ska döma hunden efter håren :) Mina damer må se väna och söta ut men de är ju de fakto jakthundar....
Vilka duktiga vovs eller ska man kanske snarare säga vilka duktiga ägare OCH vovs :)
Ha det bra under våra sista självande semesterdagar. Själv har jag städningen framför mig idag och trädgård i morgon.
Kram till alla.
Monica & musdödarna!!!