onsdag 8 juli 2009

GRATTIS Lisbeth!

Idag fyller Lisbeth år! Jag vill helst inte avslöja hur många men hon är i alla fall äldre än jag. :-D
Har passerat något streck för något år sedan eller så... Men det kan man väl inte tro - eller hur!?
Min kära och snälla syrra!
GRATTIS!

...och nu är jag mitt i min semester! Eller till och med lite på nedräkningshållet, tyvärr. Men vädret har blivit lite svalare vilket jag tycker är rätt så skönt. Nu får man åtminstone lite energi och lust att göra saker.

Som till exempel att åka och hälsa på Mia, Gösta, Solo och lilla Pepsi! Jag har inte sett Pepsi sedan hon flyttade och var jättespänd på hur hon utvecklats. Och hon var minst lika söt som när hon var åtta veckor - om inte sötare!
Rollo är betydligt större och tyngre och det utnyttjade han flitigt när de lekte. Eller om det var Rollo som lekte med Pepsi!?! Det såg i alla fall ut så till en början när han "bulldozrade" ner den lilla stackarn i gräset. Men när man väl funderade över att plocka bort Rollo så visade det sig att lilla Pepsi faktiskt var en ganska aktiv del av leken också. Hon tillbringade mycket av tiden på rygg med benen sprattlande men nog verkade det som om det var hon själv som valde det.
(Undrar om Mia och Gösta tyckte det också!?)


Gösta busar med bollen.


Men så hämta bollen då, Gösta! (apportering är inte alltid cairns starka sida)


Lite godis från matte. Pepsi längst bort.


Lilla bus-Pepsi och matte Mia.

En god och trevlig lunch bjöds det på. Jag förstår inte vad de gör men allt man bjuds på är alltid väldigt gott - till och med deras hamburgare!
Sedan tittade Mia och jag på Solos päls. Mia är mycket duktig på att trimma själv och jag kan få lyxen att bara peka och putsa lite så har man hux flux en fin hund framför sig. Mia är faktiskt bättre på att trimma huvuden än jag så snart får jag dra hem henne till mina hundar! ;)

Så kikade vi lite på Pepsis valppäls också. Hon är väldigt söt med sin päls och det är nästan att man drar sig för att plocka bort den. Men så tog vi lite på ryggen där det var extra tjockt och hon blev så fin att jag kan tänka mig att Mia kommer att plocka vidare. Pepsi stod så snällt på bordet - mycket mer välartad än sin envise bror!

Till helgen skall jag ta en sväng ner och titta på utställningen i Varberg. Bara titta dock eftersom jag klantigt nog missade anmälningsdatumen! Rollo får följa med och kika han också - kanske lär han sig något om hur man skall uppföra sig då!
Sedan blir det kalas hos Lisbeth då ju både hon och Daniel fyller år!

1 kommentar:

Bettan sa...

NU såg jag att du skrivit, Syster Yster! Tack så mycket. Haha, men är det för att du inte vill avslöja dig, som du inte avslöjar mig???
Tack för igår, det var jättetrevligt!
*bamsekramen*