söndag 25 oktober 2009

Aktiviteter!!

OBS! Har ni fyllt i hälsoenkäten?!?

Cairnklubbens avelskommité vill påminna er alla om vikten av att fylla i, och skicka in, 2009 års hälsoenkät.

Man har förlängt sista inlämningsdatum till den 31/12 2009
Så är det någon som missade att skicka in den så har ni chansen igen!

Enkäten kan hittas på första sidan på Cairnterrierklubbens hemsida
Ni måste skriva ut den och skicka in den per post - går ej att skicka över nätet.
Den finns även att finna som bilaga i Cairnterrierbladet nr 2, 2009.

*** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** ***

I år har vi ju inte hunnit/orkat få till någon kennelträff vilket vi förstås tycker är jättetråkigt. Men faktum är ju att hur som helst så promenerar jag ju alltid här ute i härliga Änggårdsbergen och då tänkte jag att ni kanske vill följa med!

Så därför bjuder jag in er alla på
SKOGSPROMENAD I ÄNGGÅRDSBERGEN

Söndagen den 8/11 preliminär tid kl 11.00
och
Lördagen den 28/11 preliminär tid kl 11.00

Är det någon som har något särskilt önskemål om tiderna så var inte rädda för att höra av er. Jag satte ovanstående tider preliminärt eftersom jag inte vet när ni tycker att det är lagom. Det är också möjligt att vänta någon vecka eller två med den sista dagenn

Kanske kan vi ta med fika någon av gångerna om det verkar bli väldigt fint väder eller också kanske vi kan fika hemma hos mig vid något av tillfällena. Det håller vi lite öppet ett tag till tills vi vet mer om väder, hur många som kan/vill komma osv.

Titta i era almanackor och skicka gärna ett meddelande till mig - eller skriv en kommentar i bloggen - om ni kan komma eller ej.
Men det är ingen brådska! Vi tar det som det kommer!

Kram
Marianne

*** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** ***

Hej i höstdimman!
Först vill jag tipsa om en aktivitet anordnad av Cairn i Väst:
tisdag mellan 19.30-21.00 har Jenny Marek en föreläsning på Smådjursakuten i Kungälv om
"Grundinlärning och beteende"
Det kostar 100kr och man behöver inte föranmäla

Smådjursakuten ligger på Utmarksvägen. När du svängt av från E6, kör mot Marstrand cirka 500 m, sväng vä och genast vä igen - så ser du "Smådjursakuten".

Länk till Cairn i Västs hemsida: http://www.cairnivast.se/
Titta under "Aktiviteter"

2 kommentarer:

Helene sa...

Är man välkommen även om man bara är en wannabe-Hipperdippare :-)? Till den 8:e är jag inte säker på att Leia hinner bli frisk och smittfri men den 28:e kommer vi gärna.
Kram Helene och Skroffan

Marianne sa...

Klart att wannabes också är välkommna! I alla fall om de är trevliga! :-D
Hoppas att vi ses den 28'e!
Kram Marianne