söndag 4 oktober 2009

Med Eddie i skogen

Den här bilden är några månader gammal men den får duga.
Han är fortfarande lika söt, Eddy, och nu nästan lika stor som Rollo.



Ja, och hur vet jag det då?! Jo, idag när vi gick ut på skogspromenad så stötte vi på Bengt och Eddy och de gjorde oss sällskap runt sjön.
De båda bröderna älskar verkligen varandra! Leker hela tiden och det finns än så länge inte ens en tanke på vem som skall vara störst eller bestämma mest. Det är bara bus och spring!
Ginny och Kola var med och sprang en hel del också även om de naturligtvis inte kom upp i samma intensitet som Eddy och Rollo. Undrar om Eddy var trött efteråt - Rollo var det i alla fall!
Och när vi skildes åt så gnällde de båda och drog efter varandra - de ville alls inte skiljas så snart.

Det var förresten lite roligt när vi just träffats och Bengt sade "Vem är det här då?" och pekade på Kola. Ja, inte var det för att Bengt på något sätt är virrig - även om det kanske skulle varit skön att skylla på något sådant. Nej, det berodde på att jag trimmat Kola under helgen. OCH att hon blev ganska korthårig!
Mariannes flitiga fingrar slant iväg igen - på gammalt och tyvärr inte glömt manér! Och tid tog det också! Nåja, även om Kola blev betydligt korthårigare än jag tänkt mig så är jag inte säker på att det verkligen gått att undvika. Ibland växer pälsen iväg och då blir det som det blir.
Jag får ta nya tag och se till att inte glömma av henne för länge nästa gång så kan det nog bli bra till våren. Kanske får hon följa med lite på utställningarna då, vi får väl se!

Hörni ni som har valpar ur D-kullen! Kan ni inte ta och skicka några nytagna foton till mig så kan jag lägga ut dem på bloggen - och kanske på deras kullsida på hemsidan. De blir ju åtta månader i morgon så det vore kul med lite nya foton!
Det skulle i och för sig vara roligt att få nya foton på de äldre "valparna" också! Det var ett tag sedan vi sågs nu! Och snart - mycket snart - får vi ta och träffas. Åtminstone ta en promenad tillsammans. De närmsta helgerna verkar det vara fullt upp för mig men sedan kanske?!

Oj, oj... nu skäller Ginny här bakom! Det måste vara att hon hälsar till er alla! ;)

3 kommentarer:

Berit sa...

Hej Marianne!

Skäms lite, vi har varit så urdåliga på att höra av oss. Det har varit lite mycket runt oss och veckorna går fort.
Hugo mår jättebra och är busig och social som vanligt. Ganska nytrimmad och riktigt fin tycker jag.
Skulle ju vara roligt med en träff framöver.
Kramar
Berit
Husse och Hugo hälsar också

Marianne sa...

Hej Berit!
Jag skäms lite över samma sak faktiskt! OCH det är samma sak här; veckorna går fort och det är mkt runtikring.
Jag tänker mig att vi i alla fall skulle kunna samla oss till en höstpromenad - kanske i början av november. Jag skall kolla kalendern riktigt noga och sedan föreslår jag ett datum här i bloggen.
Kramar till er alla!

Berit sa...

Hej Marianne!

Tänkte bara skriva och be att det inte blir första veckan i November, då är vi i Sälen, men ok går det inte på annat sätt så är det så:-).Vi kommer hem den 6 November.

Kramar
Berit