söndag 17 juli 2011

Lite Bonus!

Anna som har Bonus har lagt ut några roliga filmklipp på Youtube!
Det är roligt att se att Bonus är Bonus - dvs samma roliga och tokiga lilla cairn som vi lärde känna här! Man ser att han stortrivs hos Anna! :-D



Och en lite längre film (jag småskrattade hela tiden!):



Och så lite annat:
Tvååker!
Fredag och lördag var det stor utställning strax utanför Varberg. Det var ovanligt många cairnterriers anmälda: fredag 55 st och lördag 48!!
Rollo var väldigt duktig och vi hade ett jättefint samspel i ringen på fredag men på lördagen var nog jag lite mer splittrad och Rollo lite mer slarvig. Vi fick i alla fall Excellent båda dagarna!
På fredag var Citrus ocskå med och det var jättekul! Det var en jättestor tikklass med 21 eller 23 tikar anmälda och till min häpnad så vann vi öppenklassen och fick förstås också CK!!! Jätteroligt! I bästa tikklassen placerade vi oss fyra.
Min syster Annelie och hennes storpudel Älva var också med och vi hade en jättemysig dag!

På lördag kom Essie (Citrus dotter) och Pepsi (Kolas dotter och Rollos syster) med respektive mattar och hussar och gammelmatte och husse.
Essie gick i Juniorklass och hon och jag hade väldigt roligt i ringen! Hon är väldigt lik Citrus och jättemysig! Lite mer ringträning behövs men hon var väldigt, väldigt duktig! Hon fick jättebra kritik och Very Good!
Pepsi har ju blivit skrämd för utställning och domare vilket vi kämpar med att få bort. Vi tränade lite före utställningen och bestämde att jag skulle visa henne.
Det känns som om vi är på rätt väg och en stor del av tiden glömde Pepsi att tycka att det var otäckt. Några gånger så kom det över henne men det gick att bryta. Domaren var jättesnäll och var extra försiktig så Pepsi "överlevde" att stå på bordet. Skönt att det går allt bättre för Pepsi är ju en väldigt käck och framåt hund så fort vi är utanför ringen! Och söt! Ett Very Good blev det till Pepsi också och det är vi mycket nöjda med!

Allt som allt var det en mycket trevlig utställningshelg - inte minst tack vare det trevliga sällskapet båda dagarna! Jag är så glad över mina goa valpköpare!!!
Så låg jag över hos kära mamma och hade det väldigt trevligt där och fick dessutom god mat mm.
Bättre kan man väl inte ha det!?!

2 kommentarer:

Julia sa...

den senare filmen påminner om en viss annan valp.. haha! riktigt roligt att se! ska lägga upp filmer på majken (och whilma) en dag.

synd att vi inte kunde ses i helgen! kunde tyvärr inte ta mig ut till tvååker. och grattis till dom fina utlåtanden!

Marianne sa...

Hej Julia!
Det skall bli roligt att få se några filmer på Majken och Whilma också! Riff kan han också - även om jag gör vad jag kan med att trötta ut honom ute med de andra hundarna!
Nej, det var synd med Varbergshelgen. Jag var trött på eftermiddagen och umgicks i lugn och ro med mamma och på lördagen åkte jag direkt hem efter utställningen. Men det blir fler tillfällen!