lördag 2 juli 2011

Utställning i Borås!

Idag var Mia och Gösta med Pepsi och Solo och jag med Rollo på den nationella utställningen i Borås. Vi hade bestämt att ha väldigt låga ambitioner med själva utställandet - mest tänka på att ha kul!
Nu glömde jag väl av det när själva utställningen kom igång. Jag har en knapp som slår till och så blir jag supertaggad och allvarlig. Fast idag kom jag i alla fall på det efter en stund. Jag tror att Mia har samma knapp faktiskt! Vinnarskallar brukar Lisbeth säga... jag kallar det prestationsinriktad... men vi hade som vanligt väldigt trevligt de stunder vi slappnade av! :)))
Vi får träna mer på att hålla vår "instinkt" i schack helt enkelt!

MEN det gick i alla fall väldigt bra!!!
Rollo och jag var lite ringrostiga men vi hade i alla fall ganska hyfsat samarbete.
Excellent och CK i öppenklassen och så placerade vi oss
3'a i Bästa Hanhundsklassen och fick Reservcertet!

Pepsi hade tappat det mesta av sin ringrädsla även om den slog till lite på bordet och när hon skulle stå under kritikskrivningen. Mia skötte det hela utmärkt och stöttade Pepsi fint. Emellan varven så busade Pepsi till det och försökte leka "jage" med de andra hundarna till och med!
Pepsi fick en fin kritik och fick Very Good i öppenklassen vilket vi är väldigt nöjda med! Målet med Pepsi för dagen var att hon skulle ha roligt och åtminstone få Good och det fixade ju Mia med råge!

Så avslutade vi utställningsdagen som vi brukar: Mia och jag går och shoppar hundprylar medan Gösta passar hundarna vilket innebär att han sitter och tar en tupplur! Inte så konstigt kanske eftersom vi väl tar en stund på oss... ;)





De här härliga fotona fick jag från Ylva - Elsas (Hipperdipp's Fiona) nya matte.
Visst ser det ut som Elsa har det bra! Och ett jättefint halsband har hon fått - passar henne verkligen vår lilla prinsessa! Jag måste säga att jag saknar henne!

Jag saknar förstås även de andra valparna även om det värsta har släppt - det har ju redan gått en vecka sedan de flyttade. Tiden rusar fram!
Jag talade med Bonus, Majkens och Viggos mattar nu i slutet av veckan och de berättade alla att allt gått jättebra och att valparna kommit sig väl till rätta. Så skönt att höra!!!
Jag VET att alla har det jättebra för det är så härliga personer som köpt dem. Och jag tror faktiskt att vi lyckats matcha rätt hund till rätt familj/person igen. :-D

I morgon kommer Torslandaborna och hämtar Flash Gordon. Sedan är det bara Riff (Fred Flintstone) kvar och han skall ju stanna tillsvidare. Får se vad han tycker om att bli lämnad ensam kvar den lille busen!

Ha det gott i värmen!

Inga kommentarer: