fredag 11 november 2011

111111

Ja, jag kan väl inte säga att denna dag gav något särskilt avtryck i mitt liv i alla fall! Inte dålig alls men inte extraordinär heller precis. Vackert väder!

Valparna - Riff och Fiona (Elsa) har lugnat sig lite grann. I alla fall Riff. Fiona har gått från överaktiv till en liten busa. Hon trivs bra här det märks och det är skönt. Glad och käck hela tiden! En riktig liten pärla tycker jag faktiskt!
Hon och Riff tycker väldigt mycket om varandra - pussar på varandra och tittar till varandra.... när de inte tumlar runt i soffan då!
Något som väl säger hur bra allt går är att lilla Fiona också vill ligga på ryggstödet på soffan men orkar (?) inte riktigt hoppa upp frampå kvällen. Då kravlar hon sig upp och använder allt som oftast Rollo eller Kola som trappa. Jag fattar inte att de inte blir sura när hon står med bakbenen på dem och klänger upp på ryggdynan!

Annars har vi gjort en roligt träning idag - eller jag tyckte den var rolig och hundarna tyckte att den var underlig (men ganska intressant)!
De fick alla sitta ett par meter framför mig och så fick den jag kallade på med namn komma fram och få en godis. En del förstod bättre än andra. Riff var nog den som fattade bäst fast å andra sidan gick han fram när jag sa andra namn också emellanåt. "Man får chansa här i livet" - tänkte Riff. Eller; "Går det så går det!"
Bra aktivering var det i alla fall!

Inga kommentarer: