torsdag 25 juni 2009

Kvällsfika hos Eddy

I går var vi och hälsade på lillbrorsan Eddy och förstås Ann-Marie och Bengt!
Det var strålande sol och härligt varmt. Jag njöt av trevligt sällskap, svalkande rosévin och kaffe och äpplekaka medan hundarna...


busade och... (Tryck på bilderna så blir de större)


rusade hela tiden!

Eddy och Rollo var knappt stilla en sekund - de brottades och bet varandra så det stod härliga till! Ja, förutom när de jagade varandra förstås!
Kola var dessutom helt överlycklig att ha två av sina valpar att busa med så hon var med dem mest hela tiden. Det var nästan svårt att se vem som var valp och vem som var vuxen när de sprang omkring i Bengt och Ann-Maries härliga trädgård.
Även Ginny var med förstås. Hon är inne i en väldigt lugn (!) period och gick mest omkring och pysslade och kikade medan de yngre härjade omkring.


Eddy fjäskar lite för matte. Han är så jättesöt och charmig att man helst vill gosa med honom hela tiden - vilket han förstås inte riktigt tyckte att han hann med igår. Matte och husse berättade att folk ofta säger att han ser ut som en leksakshund och det kan jag mycket väl tänka mig - han ser så otroligt näpen ut med sitt söta ansikte och lite valpfluffiga, nästan askblonda päls med härligt svart mask och öron!
En riktig piggelin är han också!


Ann-Marie gör sitt bästa för att hålla de två vildbasarna stilla för fotografering. Inte en lätt uppgift kan jag säga!

Tack Ann-Marie och Bengt för en trevlig kväll och för att ni tar hand om lille Eddy på ett så ypperligt sätt!

PS! Om någon dag eller så så sätter jag nog in lite fler bilder på Galleriet på hemsidan.

Inga kommentarer: