måndag 24 oktober 2011

Nu har jag varnat grannarna...



...för att de här små huliganerna kommer på besök på lördag!
"Jaja, då skall jag nog se till att åka iväg på lördag då!" sade grannen. Fast jag tror faktiskt att han skämtade. Han förstår inte riktigt hur mycket ett gäng med sex månaders valpar kan låta.
Men snart kommer han att lära sig detta!

*** *** *** *** *** ***

I övrigt tuffar allt på. Bilen (Lilla Fabia) är besiktigad och får köras ett år till. I fredags var jag lite småkär i bilen för jag tycker att den har varit väldigt snäll och bra - en av de bästa bilarna faktiskt. Inte många reparationer, tycker jag. Man får ju ändå räkna med att saker behöver bytas då och då eller att något går sönder - det är ju inte gratis att ha bil!

Vi var på Cairn i Västs egenträning på Hundstället Hjärtat i onsdags. Ja, de stora hundarna fick bara vara i bilen utanför - det var Riff som jag tyckte hade störst behov av träning.
Jag tänkte innan att vi skulle träna kontakt och att det säkert skulle räcka med det och att det dessutom inte skulle gå så bra. Så fel jag hade!
Lilla Riff var väldigt uppmärksam och duktig! Vi kunde träna med klicker; mest "sitt", gå runt mig/"ingång" och "kläng på matte" som är Riffs egen uppfinning i frishapingen. Vi tränade också "fritt följ" för första gången och han gick med väldigt fin kontakt! Räkost på tub är en bra motivator!
Och så träffade vi lite trevligt folk - bla Mia och Gösta, Helen, Ann och Carina.

Tänk på det ni som bor i Göteborgstrakten - titta på Cairn i Västs hemsida för ibland har de väldigt bra och trevliga aktiviteter!

Ha det gott!

2 kommentarer:

Anna sa...

Aha.. Det är alltså på lördag som Bonus kommer lära sig att låta ;)

Marianne sa...

Ja, inte skälla hoppas jag! Men lite glada tassar i taket (grannens) skulle jag nog tro att det blir! :-D