fredag 14 oktober 2011

Snart valpträff för F-kullen!

Lördagen den 29 oktober är det dags för valparna och deras mattar och hussar att ha en "reunion". Det blir ju faktiskt dagen efter de fyllt 6 månader!

Tre stycken vet jag att de kommer, en kan tyvärr inte komma då matte måste jobba och så väntar jag svar från den sista familjen.
Det skall bli jätteroligt att träffas! Och jag tror nog att valparna kommer att tycka att det är minst lika skoj!

Vi träffas klockan 12 hemma hos mig.
Ta med/på oömma kläder (passande vädret) för vi kommer säkert att vara ute en stund i skogen!
Sedan äter vi (och/eller fikar) tillsammans hemma hos mig.

Här kommer Riff! En liten vilde!


Rollo är både snäll och tålmodig och det är väl tur det! Riff har en väldigt bra lekfarbror i honom!


Riff börjar bli alltmer egensinnig och hittar på en del bus emellanåt även om han faktiskt än så länge håller sig hyfsat inom gränserna för det acceptabla. Jag har en känsla att det kommer ändra sig framöver och att han blir något att "bita i" för både mig och hundarna - jag ser vissa tendenser får jag väl säga!
Jag har dock provat att klickerträna med honom och det tycker han är roligt och är väldigt förundrad över; Hmmmm... kan jag få en klick och en godis om jag sätter mig!? och om jag går runt matte!? och lägger mig!? Vi får se om han kan hitta fler beteenden som jag kan klicka för och om han kan få upp hastigheten så småningom - nu får han tänka lite innan han provar något nytt. Men roligt är det både för honom och för mig!

Jag har hört att flera valpar gått på valpkurs och skött sig mycket bra! Jätteroligt att höra, tycker jag! Det ÄR roligt att träna med cairnterriers och ju mer man håller på desto roligare blir det!

Ha det gott i höstvädret som förhoppningsvis är lika fint hos er alla som här i Mölndal!

Inga kommentarer: