tisdag 12 juni 2007

En vecka...

..fyller C-kullen idag! De mår bra och växer så det knakar - idag hade de fördubblat sin födelsevikt allihop! Det är lite lugnare i valplådan, småttingarna börjar att hitta rätt i rutinerna. Också mamma Ditte har "landat", hon sköter valparna fint och säkert. Det ser ju alltid lite hialöst ut när tikarna trampar runt i valplådan, men på något konstigt sätt undviker de att trampa på sina små.


Idag var det premiär för kloklippning. Marianne klippte och jag höll (till dotterns stora lättnad - jag är inte speciellt stadig på handen...) och nu slipper Ditte få sina juver sönderrivna.


Det är gott att ligga nära

Ooops, ramlade visst av fällen!

Det blir ännu goare när man är tre...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan!
Kul att läsa att det går bra.
Kan tänka mig att det är "uppståndelse" hemma hos er nu och ännu mer att göra. ;)
Jag har lagt till er blogg till mina feeds, så jag kan följa hur det går med valparna.
Kramar Anneli o Ramses

Bettan sa...

Hej syrran!
Jodå, det är fullt upp, men skoj är det oxå! De är friska och fina, växer som ogräs. Ramses kommer att...hm.... älska (???) dem. ;)

Kramen
Lisbeth