lördag 30 juni 2007

Fler besök, utan kamera och rolig läsning!

Idag blir det heller inga bilder, har ingen kamera hemma - sicken miss! Och just nu när jag var så fotosugen... ;-D

Nu händer det mycket hos oss!
Igår kom Berit och Lennart, som har bestämt sig för en hane, och idag var den andre pojkens blivande ägare här, Maj och Lars. De fick möta valparna för första gången, och jag tror minsann de är lika förälskade i småttingarna som vi är!
Även tikarnas blivande familjer kommer snart och hälsar på, det ska bli väldigt roligt att få träffa er!

Vaparna utvecklas med racerfart nu! De springer, skuttar, klättrar, biter, skäller, morrar, leker, och allt ni kan tänka er - inte alltid med framgång, men hela tiden med en otrolig vilja. De har också börjat få små smakportioner av "riktig" mat, också det med skiftande framgång. Det är allt godare med mammas di ännu. Men mamman ifråga kommer inte att vilja ställa upp så länge till, våra små har redan börjat få tänder. Och alla som har kommit i närheten av en liten valp, vet hur sylvassa de små gaddarna är!
Häromdagen lade jag ner lite leksaker i valplådan. Idag upptäckte de små busarna att man faktiskt kan ha de här mystiska sakerna till något roligt. Alltså har familjen och jag haft några riktiga högtidsstunder under dagen, många glada skratt har det blivit!

Till sist måste jag rekommendera er lite rolig läsning. Om ni vill se hur det kan vara att leva med cairnterrier måste ni läsa Mariannes kåserier, om ni inte redan har hittat dem. Gå in på Hipperdipps hemsida, klicka på "Cairnterrier" och sedan på "Bara på skoj" så hittar ni vad jag brukar läsa om jag är lite deppig... Garanteras glada fniss!

Ha en fortsatt bra helg, allihop!

Inga kommentarer: