söndag 8 juni 2008

Långhelg med trevligt besök!

Otroligt skönt med en långhelg! Jag antar att det är samma för oss alla; det är jättehärligt med det vackra vädret men både hundar och människor blir ganska utslagna i längden. Jag känner ett stort behov av semester nu och som tur är är det inte många veckor kvar!

Nåväl... den här helgen inleddes med ett mycket trevligt besök. Det var Maj och Ludde som kom på fredagen för lite trimcoaching. Maj hade dessutom med sig en lika trevlig väninna - och dessutom en försvarlig bit av Franska's prisbelönta passionsfruktstårta! Mmmm....
Det var ett bra tag sedan jag träffade Ludde och det var väldigt roligt att få se honom igen. Han är otroligt charmig och trevlig och dessutom väldigt söt - precis som sina syskon! Han har blivit riktigt ljus - särskilt på ena sidan - vetebrindle får man kalla det. Och det lilla underbettet han hade är alldeles borta! Det är ju inget som matte och husse bryr sig om men som uppfödare är det ju roligt att få konstatera en sådan sak.

Jag blev glatt överraskad av Luddes fina päls! Maj har gjort ett fantastiskt jobb alldeles på egen hand. Hon började nämligen trimma Ludde själv utan någon "trimskola" av mig!
Vi tittade på pälsen. Jag trimmade lite på huvudet och visade hur man gör där. Sedan fanns inget speciellt mer som behövde göras eller kommenteras utan resten fixar Maj själv hemma.
Mycket duktigt!

Nedan är en bild på Ludde från i fredags. Tyvärr kunde allt bilden blivit bättre om JAG ställt upp honom snyggare! Fattar inte vad jag tänkte på! Men Ludde är söt i alla fall - hur spretigt han än står.
Så är han lite luddig och det beror ju på att han inte är färdigtrimmad utan mer halvvägs. ;)


Vi skall försöka ha en valpträff - kanske en promenad till vår lilla sjö i skogen - fram i juli-augusti. Jag återkommer om närmare datum när jag konsulterat almanackan mer noggrant.
Men det skulle vara roligt att få träffa er alla igen - både nyare och äldre valpköpare och våra "valpar" också förstås. Och jag vet ju att ni gärna vill se hur syskonen artat sig också!

En stor kram till er alla!
Marianne

Inga kommentarer: