lördag 14 juni 2008

Morrtenhälsning!

Hej hopp! Ett tag sen vi skrev! Jag läser dock allt :-) Men idag måste jag få berätta att jag sett två kloka hundar träffas. För mig med erfarenhet av en "knäpp" boxer som i n t e kunde träffa andra hundar utan att bli arg (förutom Morrten som fick gör allt han ville med henne) var det en fröjd att se idag! För de flesta av er är väl sådana här möten vardag men för mig som tidigare haft boxertiken var det inte att tänka på att ta med hundarna på såna här tillställningar medan hon fanns med oss.
Idag har i alla fall Morrten träffat en stor flathane som heter Bruno (ja han är brun till färgen... taskig fantasi av min bror??) och Bruno är fem år. Men se det brydde inte lillskrutten Morrten sig om för fem öre för det var svansen i topp och så satte han flaten på plats. Ordentligt, sedan låg han och gnagde på Brunos leksak medans den store brune polerade Morrtens öron. Inget tjafs och ingen aggressivitet. Bara ett dov morrande.
Så himla roligt att se hur kloka hundar gör upp själva utan att det blir fel! Min boxertik jag hade blev det fel varje gång hon fick hälsa på någon... så det var fantastiskt skönt att se att det gick till precis så som det ska på hundens eget språk! Och att jag kunde slappna av i det och bara titta!

Väldigt trist med ultraljudet :-( inga valpar denna gången! Men som du skriver, nya friska tag till hösten!!

Många kramar till er alla från mig & mattegrisen Morrten!

1 kommentar:

Marianne sa...

Förstår precis vad du menar! Cairn är faktiskt förvånansvärt duktiga på att umgås med andra hundar! Ofta ett väldigt bra språk och inga stora behov av att slåss i tid och otid. Även om de kan tända till väldigt snabbt när de väl tänder!
Jag längtar efter Morrten! Och nu när det inte blev några valpar så måste du komma ner och ta en fika (försöker spinna lite på min olycka!). Kram Marianne