söndag 29 juni 2008

Utställning i Borås!

Japp, nu har de gjort det! Matte+30 och Happy och Mia och Solo var på utställning igår. Med som stöd och hejaklack var Gösta, Louise och jag.

Det gick riktigt bra för båda ekipagen trots hård konkurrens i båda klasserna. Det är mycket fina cairnterriers ute nu och de flesta är verkligen i topptrim - kanske för att det är Världsutställning i Stockholm nästa helg!
Happy placerade sig 3'a i juniorkonkurrensklassen.
Solo placerade sig som Reserv (5'a) i öppna konkurrensklassen.
Resultat som man verkligen måste vara nöjd med!

Båda mattarna var jätteduktiga - ingen av dem har ställt ut mer än en eller ett par gånger och det är verkligen inte så lätt som det kan se ut när man står vid sidan av ringen! Visst kan väl vem som helst gå in i ringen med sin hund och gå runt några varv MEN att få hunden att visa upp sig riktigt snyggt - och inte minst just i de ögonblick som domaren lägger ögonen på hunden - DET är inte alls särskilt lätt! Cairnterrier är lite svårare att visa än många andra hundraser också eftersom man helst inte skall hålla i hunden utan få den att visa sig fritt och att svansen helst skall vara på topp hela tiden. Så att få sin cairn att stå så där riktigt snyggt är en liten konst!
Och jag tycker att båda mattarna gjorde detta riktigt, riktigt bra!

I övrigt hade vi en trevlig dag med lite fika, shopping mm. Jag hade nöjet att få träffa några av våra trevliga uppfödarkollegor, prata lite och känna på en snygg och trevlig hanhund som kan tänkas bli far till någon valpkull här framöver.
Jag tog med tältet och vi bestämde oss för att sätta upp det för säkerhets skull. Tack Gösta - du är en klippa när det gäller att få upp tältet käckt och snabbt! Egentligen behövde vi knappt något skydd för det var faktiskt riktigt bra väder hela dagen. MEN det kom en ordentlig skur mitt på dagen och då var tältet guld värt!

Hoppas att några av korten som togs blev bra så att vi kan sätta in dem här i bloggen!

Tack för en riktigt trevlig dag allihopa!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis från Hugo!

Grattis för fina placeringar både Happy och Solo och duktiga mattar ni har. Inte helt lätt att hålla oss cairn i styr, det vet min matte och husse.

Just nu är vi i Sälen med William och hans pappa Magnus och det är jätteroligt. Idag tog vi stolliften upp på fjället och sen knatade vi hela vägen ner, duktigt av mig tyckte matte och husse.

Mycket spännande saker här måste jag säga och Trollskogen med William är verkligen en höjdare med massor av konstiga ljud och konstiga figurer.

William och jag är ganska så trötta på kvällen och somnar gott tillsammans.

Hugopussar till alla och kramar från matte och husse

Anonym sa...

Hej och STORT TACK till dig Marianne för ovärderlig hjälp med peppning och hårvård! Det var sååå roligt att gå på utställning och vara känslan att vara där var härlig! En utställning som kändes välgenomtänkt och rejäl! Domaren var trevlig! En cool amerikan i för stor vinrödorange kavaj, som var impad av våra fina cairn! Thanks mr Black! Jaa du Marianne! Jag och Mia blev taggade ...så vi hoppas på mer stöd från dig, Louise och Gösta, för nog blir det fler utställningar!!! Ha det gott och TACK för dina värmande ord! Kram från Happys matte 30+ den vilda!