måndag 23 juni 2008

Midsommarhelgen...

...flöt på lugnt och skönt för både mig och Lisbeth. Hoppas att den gjorde det för er alla också!

Även om det kanske inte känns som om det bara är en vecka kvar till semestern nu när jag sitter här framför datorn iklädd en fleecetröja och vinden viner utanför. Men det sägs att det skall vända till helgen (hoppas)!

Till helgen skall vi ju till Borås - Mia och Solo, Matte+30 och Happy och jag! Det brukar faktiskt vara tradition att det är riktigt soligt och varmt på Boråsutställningen så vi får väl se...
Det är mattarna som skall ställa ut sina hundar - jag skall bara coacha från ringside - så jag ser fram mot en lugn och avspänd utställning. Och säkert många goda skratt tillsammans med de tokiga mattarna.

I helgen var Hugo - den vilde - här på trimning. Han har lugnat sig lite, lite grann men nog är det mycket "Ivan-takter" i den pojken! Glad och charmig är han också... och väldigt söt!

Vi försökte ta några kort på honom men det blir ju aldrig så där jättebra inomhus med blixt tyvärr. Kortet gör honom inte riktigt rättvisa men här nedan är det i alla fall:

Han har inte en sån där kort, avstubbad svans egentligen! Han viftar som vanligt på den helt enkelt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan! Vilken goding han är Hugo!
Jättefin! Apropå Ivantakter så finns det nog i alla våra små godingar! Vi hade förmånen att träffa Ivan för ett par veckor sedan och att han är Happys pappa råder ingen tvekan om!! De är lika till sätt och utseende. Roligt att se! Tack till Charlotte för fin trimning. Nu är jag lite nervös för utställningen och att jag skall vara handler....! Happy har verkligen börjat visa sina cairntakter efter att ha varit lugnet själv så vi får se hur det går! Hjälper det med charm och kortkort??? Ha en bra dag! Matte 30+ den vilda

Anonym sa...

hej allesammans.
jag var vääldans nära på att ta mitt pick å pack å åka ner till borås idag, men min kropp ville annat, så jag fick hålla mig hemmavid istället. TYVÄRR!
Jag hade gärna velat träffa er, hela bunten :)
trevliga tjejer, 30+ och roliga hundar ;)

vi håller tummar å tassar för er, men med Mariannes coaching så tror jag att det går kanoners! :)

hej hopp, kram på er, hoppas vi ses snart :)
/carro