lördag 19 december 2009

Tur till Halmstad mm

Idag fick jag så fina foton på Solo och Pepsi! Jag är bara tvungen att lägga ut dem med en gång! Tur att Gösta stack iväg till hundfotografen sådär lite huxflux!


Pepsi

Båda sötnosarna (onödig kommentar egentligen)

Solo (som ju faktiskt är moster till Pepsi)

Idag var jag ner en sväng till Lena o Gerry i Halmstad. Lena var gullig och hjälpte mig med Rollos päls. Han skall ju göra debut ;) på My Dog så då gäller det att vara fin minsann.
Det är alltid lika mysigt att träffa både Lena och Gerry så jag känner mig väldigt nöjd med min dag.
Detta trots att spolarvätskan har frusig (hoppas jag i alla fall!) och att vindrutetorkarna dessutom lade av på nerresan. Det blev till att stanna vid Statoil och försöka hitta säkringarna (vilket jag hoppades att det var) och det gick ju ganska bra eftersom jag hade en instruktionsbok. Och säkringarna var dessutom numrerade i boken så då borde det ju inte vara så svårt att hitta vilken säkring jag borde kika på. Det var bara det att det inte tycktes vara något nummer vid/på själva säkringarna. Men med hjälp av en käck, ung och skarpsynt statioltjej så löste sig detta - det fanns faktiskt mikroskopiska siffror jämte varje säkring! Det är bara att hoppas att det finns unga ögon att tillgå även nästa gång säkringarna går - mina närsynta, långsynta och astigmatiska gluggar är inte till någon vidare hjälp nuförtiden tyvärr. Och glasögonen förbättrar inte särskilt mycket - i alla fall inte i nära läsläge.
Men en tröst i det hela var i alla fall att jag fattade att det antagligen var en säkring - vilket tjejen inte gjorde. Dessutom kunde hon inte peta ur säkringen med sina små mjuka barnhänder men det kunde jag med mina lite mer härdade och starka vuxenfingrar! Haha!

Inga kommentarer: