onsdag 4 maj 2011

Full kalabalik...

...var det i valplådan alldeles nyss!



Kola tyckte att det var viktigare att kolla om hon kunde få lite av min frukostmacka än att ge valparna di. Det tyckte inte valparna!
De är mycket viljestarka och högljudda, måste jag säga! Lite mer än vad jag kan minnas någon av de andra kullarna. De kravlar runt som sjutton och skriker upprört; "Mamma! Mamma! Mammaaaaa! Kooooooomm! Maaaaat!Mammaaaaaaaaaaaaa!Kom NU!"

Så då vet man vad man har framför sig de närmaste månaderna - en ny och extra kraftfull måsflock någon meter eller två från sängen! Än så länge är det ändå lugnt vet jag ju av erfarenhet!
Sedan på slutet så byts skrikandet ut mot springande och möjligvis skällande så när de landar i sina nya familjer är det inte längre fiskmåsar utan snarare små tandmonster!
Det gäller att se framåt! ;-)))

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Marianne !

Hi hi, det låter som att ni har nog att göra just nu. Du är fantastisk på att beskriva hur valperna är just nu, o det bra, så kann vi fölga med och försöka ha tålamod tills vi får se valperna.

Många hälsningar från
Susanne & Co. i Trelleborg

Marianne sa...

Hej Susanne & Co.!
Det är jätteroligt att ni - och de andra valpköparna - följer bloggen! Jag har också varit valpköpare en gång i tiden och vet hur man väntar och fantiserar och hur gärna man vill se bilder mm. Det är roligt att kunna ge detta till er!
Mvh
Marianne

Anna sa...

Håller med :) Jätte kul att få följa er och valparna :)

Helene sa...

...men farligt om man INTE tänkt sig en valp ;-)!