onsdag 4 maj 2011

Till en klippa!

Jag kände att jag ville skriva en liten rad i bloggen till en person som finns med i bakgrunden hela tiden och gör det möjligt för Hipperdipp's att finnas, få nya valpar, åka på utställningar och till och med gör det möjligt för mig att överhuvudtaget ha mina hundar.
Det är Lisbeth - min syster - som många av er också känner.
Lisbeth är en klippa! Hon ställer alltid upp om det bara finns gnuttan av möjlighet - för mig men också för många, många andra. Nu under den senaste en och en halva veckan - medan vi väntat på Kola att valpa och sedan under och efter valpningen har Lisbeth varit här snart sagt varje dag (och även vissa nätter)! Detta trots att hon har en egen familj att ta hand om, ett gäng hundar varav några inte helt tip-top samt ett hus under renovering!
Så det är klart att jag därför också vill tacka resten av familjen; Linda, Thomas, Daniel och Andreas eftersom de får ta hand om det där hemma när Lisbeth är här!

Ibland gnisslar det lite mellan oss - vi är ju ändå syskon ;) - men åren har lärt oss att försöka komma förbi sånt så snabbt som möjligt och oftast kommer vi mycket bra överens!
Till och med nu när vi varit tillsammans så mycket och det som vid alla valpningar finns oro och spänning - och trötthet. Dessutom är jag en riktig hönsmamma när det kommer till kritan (det är väl ingen som skulle tro det!) och blir ofta orolig och då också retlig när vi har en nyfödd valpkull. Stackars Lisbeth brukar få ta lite av detta!

MEN jag är väldigt glad över att jag har min syster!
Tack Bettan!

4 kommentarer:

Bettan sa...

Syrran, nu slår hjärtat extra, och ögonen är alldeles röda - du vet hur fånigt lättrörd jag är :)
Tack, älskar dig oxå!

Och vi är ju faktiskt två som hjälps åt. För det största jobbet drar ju faktiskt du. :D

Puss

Anna sa...

Blir rörd av att läsa detta eftersom jag själv är så tajt med mina systrar och familj så värmer det extra. För så ska det vara :) Och det gör ju att det inte finns den minsta tvekan på att ni är lika kärvänliga som uppfödare. Känns bra att ni är så måna om varandra, hundarna och valparna.

Bettan sa...

Moohahaha, Anna - vänta bara till monstersystrarna kliver fram i sin riktiga skepnad..

;)

Anna sa...

Hahahah! ;)