fredag 27 maj 2011

Den stora flytten!

När valparna nu fyller fyra veckor är det dags att flytta ut till den stora valphagen. Trots att vi har en stor valplåda så är den nu alldeles för liten för att räcka till för valparnas rörelsebehov. Nu vill de nämligen springa och busa och brottas!
Dessutom så städar inte Kola efter dem längre och det blir snabbt väldigt nedkissat och nedbajsat med sex valpar i valplådan. Äckligt!

Den sista måltiden intas i valplådan. Oftast har de ätit i en liten hage utanför lådan och så har jag passat på att städa lådan under tiden.


Det är jättespännande i valphagen! Och så luftigt och gott om plats att springa omkring på! Och mycket nytt att titta på!








Lådan är jättemysig!


Och biabädden likaså! Fast det är inte lätt att komma i och ur den för den är jääättehög! Titta på bilden ovan så förstår ni kanske. Valparna har en liten "trappa" som de använder för att komma upp och ner.


Just nu gottar jag mig åt att få ligga alldeles ensam i mitt sovrum i natt!
Jag har faktiskt varit en dålig valpmatte och flydde till Davids rum för en vecka sedan. Ljuden från valplådan överlever jag men inte värmen i rummet! De här första veckorna har det varit åtminstone 22-24 grader i sovrummet för valparnas skull. Jag är van vid att sova med öppet fönster även under vintern så jag har varit smått tokig!! Till slut fick jag fly fältet så att jag skulle få åtminstone någon nattsömn.
Men nu är jag tillbaka!!!

1 kommentar:

Julia sa...

oj, oj, oj, vad stora dom har blivit! måste komma upp & hälsa på snarast!