lördag 21 maj 2011

Nu är valparna tre veckor!!

Perspektiv 1: Det känns som om jag haft valparna jättelänge men det är ju faktiskt bara tre veckor!
Perspektiv 2: Oj, så fort tiden går! Nu är valparna redan tre veckor!!!

Ja hur som helst...
I fredags tog vi kort på valparna. De flesta blev jättesuddiga för att jag tog utan blixt och att valparna (och jag) var i rörelse hela tiden. Men blixt är inget bra alternativ när man tar närbilder - om man inte har en bra påhängsblixt vilket jag ju inte har.

En av "grabbarna". Det är ett så roligt foto! Han var helt fascinerad av kameran och tyckte att ljudet var jättehäftigt! Och det syns på det här fotot! Titta på hans vilda ögon!!!


Resten av valparna kan ni se på hemsidan - Aktuell kull

De är riktigt, riktigt roliga nu - valparna. De busar både med varandra och mig. De blir allt bättre på att gå - även om det är stappligt fortfarande. Idag var de ute på golvet en stund och de var väldigt duktiga - golvet brukar de inte klara förrän de är närmare 4 veckor men det här gänget har bra koll på sina ben!

De har också börjat äta lite grann. Bara små smakportioner.
De gillar det vääääldigt mycket och blir sura när jag tar bort dem ifrån skålen. De första dagarna ökar man försiktigt så att de inte skall få ont i magen.
Dessa valpar är riktiga matmonster och jag undrar verkligen om de kommer att sluta äta när de är mätta som valpar vanligen gör - eller om de kommer att äta tills maten är slut. Jag är rädd för det senare!

I morgon tror jag att jag skall ta en liten film så ni får se hur stora de blivit!

2 kommentarer:

Anna sa...

Haha ja han såg faktiskt lite galen ut på den bilden :D

Julia sa...

kollar in här flera gånger om dagen ifall det kommit upp något nytt! så himla roligt att få se dom små!