söndag 15 februari 2009

Misslyckat försök...

... blev det idag att filma de små när de på sitt eget väldigt lustiga sätt försöker bemästra gåendets konst. Jag kan filma med min kamera - det är bara det att jag inte kunde det idag utan att skaka något förskräckligt!
Och sedan kunde jag inte föra över alla filmsnuttarna till datorn. Om batterierna på kameran är för dåliga eller om det är något fel på kameran vet jag då verkligen inte! Men lite surt är det.

De är i alla fall väldigt söta när de försöker ta sig fram på benen i stället för magen. De stegar så bestämt (i alla fall några steg) och sedan tippar de över och trillar över på rygg eller kasar ner på den välkända magen.
Till saken hör ju också att de ännu inte öppnat ögonen och därför helt lokaliserar sig efter lukter. Detta gör man bäst genom att pendla med huvudet från sida till sida. Fast när man går så går det lite fortare och med huvudet pendlande så blir det hela lite våghalsigare (?). Kanske tur att de inte kommer så långt innan de gör sitt magplask!

Det som står på tur nu är att börja leka och öppna ögonen - det lär nog komma de närmsta dagarna. Just nu är det sova och äta som gäller - fortfarande.

Så här trötta blir man efter en massa gå-träning (eller om det var fallträning)


Annars har jag roat mig med att trimma Ginny idag. Hon var som en liten hårboll.
Pälsen var dock ganska seg att dra (det kan vara så ibland på vintern) och både jag och Ginny blev trötta på det efter några timmar. Så huvudet och frambenen tar vi i morgon.
Vi fick en riktigt skön söndagspromenad också - jag och Ginny! Kola stannar än så länge hemma och passar valparna. Tråkigt, tycker Ginny som vill leka, leka, LEKA! Så just nu blir det en del kottsparkning och faktiskt också lite träning.
Underaktiverade cairn tenderar ju att hitta på massa dumheter och det vill vi inte!

Inga kommentarer: