söndag 1 februari 2009

Dag 59...

...har snart gått till ända och vi är inne i sista veckan.

Vi tog en härlig promenad runt sjön idag - jag och hundarna. Kola är ju en liten koloss nu men hon verkar tycka om att hänga med på promenaderna ändå så då får hon ju göra det. I och för sig går vi väl lite kortare svängar nu... och saktare... men hon tuffar på i gott mod. Fast i uppförsbackarna knäar hon lite när hon går! Jag tror inte att någon annan skulle märka det men för mig ser det alldeles obeskrivligt gulligt ut! Och så är ju magen närmare marken än den brukar... idag skulle hon gå över en hästbajshög (ja, tro det eller ej - gå över utan att äta! Fast den var nog för gammal till och med för Kola!)... nåväl, när hon gick över högen så drog magen i! Det har sett ut som magen skulle släpa i också någon gång när hon gått över någon stor sten som legat nerbäddad i stigen. Så om inte annat får vi låta bli skogspromenader för att hon inte skall få skavsår på magen! ;)
Nästan i alla fall... kanske lite överdrivet...

Jag tog med kameran ut för ovanlighetens skull. Men det är ju alltid bra att kolla batterierna före man går ut - sedan är det för sent!
Så det blev inga nya kort till bloggen i dag heller.

För att liva upp det hela lite så bjuder jag på några gamla i stället. Kola själv när hon var tre månader. Om allt går väl så har vi snart nya såna här småttingar!



Tack för alla lyckönskningar och hållna tummar och tassar! Vi håller våra här också för att allt skall gå bra och lätt. Snart vet vi!

1 kommentar:

Anonym sa...

Fortsätter att hålla tummar och tassar :-). Jag kommer gärna och pussar valpmage sedan, tror att jag är immun fortfarande (att inte köpa valp NU), Leia är ju inte ens året...
Kram Helene och Leia