lördag 7 februari 2009

Två dagar gamla

Tack för alla gratulationer!

Här är allt fortfarande frid och fröjd!
Valparna har alla gått upp bra i vikt och ser väldigt fina och friska ut. Idag har man fått höra några enstaka lite högre pip när något inte varit som de velat - mest när det gällt mat förstås!
De är riktigt runda! I kväll när jag satt och tittade så hamnade en valp på rygg och då såg den verkligen ut som en sköldpadda... eller skalbagge... låg där och sprattlade med en stor mage i vädret... så stor att den hade svårt att vända sig över i magläge! Fast till sist gick det!

På bilden nedan tror jag att det är den stora, röda tiken och den stora röda hanen som ligger och gosar. Alldeles nymatade och nöjda!


Här är hela gänget!



Kola är så slank igen! Hon är ju lite hängig i skinnet efter att ha varit så uttöjd vilket nog gör att hon ser ännu smalare ut. Hon är manisk efter mat! Det är nästan det enda som kan få henne att lämna valparna en liten stund.
Hon är väldigt, väldigt duktig mamma - alla våra tikar har varit jätteduktiga men jag undrar om inte hon ligger snäppet över. Hon är en liten cool tjej - Kola.

1 kommentar:

Anonym sa...

Stort grattis till valparna. De ser för goa ut :)
Har ju själv ett härligt gäng som jag njuter av så jag blir inte ett dugg valpsjuk :0)

/Cattlin