måndag 8 oktober 2007

ett HEJ från Sigtuna!

hej, de e Asta! jag har en "vit pipleksak" som kallas Sigge. han bor hos husses mamma å så har han extremt fåniga tassar. han e rätt gullig när han spelar fotboll å jag önskar att jag oxå kunde spela så!!

Sigge å ja gillar att skälla å leka me varann. ibland vinner han men det e bara för ja e trött...

min lillmatte olivia har hjälpt mig å skriva, för när jag skrev trycktes 4 tangenter ner!


när jag e trött ligger sigge på mig!!

nu e det sent så ja å sigge sover (snart om typ 2 timmar) go natt önskar vi!! mvh asta, matte, lillmatte, minimatte å husse!

2 kommentarer:

Marianne sa...

Det är synd att ni inte kan se mitt (och kanske andras) ansikte när jag läser "serien"! Tack för en roligt stund! Och tack Olivia för att du hjälpte Asta med tangenterna - mycket är de bra på men inte skriva! Hoppa på andra hundar däremot - det är en heeelt annan sak!
Hoppas att ni alla trivs uppe i Sigtuna både i hus, skola och jobb. Det är trist att ni inte är kvar här, men... Jag kikar in på era sidor ibland och tittar på nya bilder mm - man får alltid en trevlig stund.
Varma kramar till er alla!
Marianne

Christina sa...

Instämmer med Marianne! Tack snälla för inlägget!
hälsar Sally och Christina